تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

«کفراج» پایلوت تولید عسل در لرستان/فعالیت ۳۱۰۰بهره‌بردار حوزه عسل

نورآباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه روستای «کفراج» دلفان پایلوت تولید عسل در این استان است، گفت: ۳۱۰۰ بهره‌بردار تخصصی در حوزه عسل فعالیت می‌کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ، عبدالرضا بازدار امروز سه شنبه در حاشیه جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های آن در لرستان که با محوریت روستای کفراج دلفان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره تخصصی عسل لرستان با هدف برجسته کردن محصول عسل لرستان برگزار می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با ذکر این مطلب که لرستان با بیش از ۱۷۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی از استان‌های محوری کشور در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی است، ادامه داد: در مناطقی از استان ما تولیدات خاص داریم به‌طوری‌که در کوهدشت تولید انار، پل‌دختر با محوریت انجیر، گردوی سلسله، سیب بروجرد،  زردآلوی مروک دورود و در دلفان تولید خاص عسل را داریم.
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که در شهرستان دلفان حجم انبوهی از تولید عسل و فرآورده‌های آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: لرستان در زمره ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل است به‌طوری‌که ۳۱۰۰ بهره‌بردار تخصصی در حوزه عسل داریم.
 

بازدار روستای کفراج را پایلوت استان در تولید عسل عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره عسل در این روستا افزایش کیفیت عسل و اعتماد مصرف‌کنندگان است چراکه مصرف عسل در جامعه روند رو به رشد داشته است.
 

وی بیان کرد: استانداردسازی عسل موجب افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به تولید این فرآورده در استان می‌شود.
 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان توجه به فرآورده‌های عسل مانند ژل و گرده را که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تخصصی عسل و فرآورده‌های آن در لرستان اعلام و اظهار کرد: این جشنواره به مدت سه روز در شهرستان دلفان برگزار می شود.
 

بازدار با تأکید بر لزوم تجارت الکترونیک عسل لرستان، ادامه داد: در این راستا جلسات و تعاملاتی با شرکت پست لرستان برگزار و از تمبر یادبود عسل لرستان رونمایی شد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics