تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهکارهای بازاریابی و بازارسازی برای محصولات خراسان‌جنوبی

بیرجند-فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی راهکارهای ایجاد بازارهای جدید و بازارسازی برای محصولات خراسان‌جنوبی را بررسی‌کردند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ، فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی راهکارهای ایجاد بازارهای جدید و بازارسازی برای محصولات خراسان‌جنوبی را بررسی‌کردند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


مصطفی امیری از فعالان اقتصادی و دبیرکانون کارفرمایی خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهارکرد: باید از فرصت وجود گوشی‌های هوشمند و اینترنت برای معرفی و بازاریابی محصولات کشاورزی و صنعتی خراسان‌جنوبی استفاده کنیم.

 

بازاریابی اینترنتی را جدی بگیریم

دبیرکانون کارفرمایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: طبق آمار حدود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند دست مردم است و از محتواهای تولید شده در فضای مجازی استفاده می‌کنند.
 

امیری ادامه‌داد: می‌توانیم از وجود جوانان خلاق و با استعداد برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی از صنایع خراسان‌جنوبی و بازاریابی محصولات کشاورزی از طریق اینترنت استفاده‌کنیم.
 

وی یادآور شد: یک سؤال مهم این است که از ظرفیت رسانه‌ملی برای طرح مطالبات در حوزه معرفی و بازاریابی برای محصولات خراسان‌جنوبی چقدر استفاده کرده‌ایم.
 

محمدعلی رمضانی، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی جای صنایع تبدیلی خالی است.
 

وی با اشاره به جدی گرفتن بحث بازاریابی در زمینه محصولات گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در حوزه صنعت در بخش تولید بیش از بازاریابی و فروش با مشکلات جدی رو به رو هستیم.

 

نبودن کارخانه فراوری شیر و فرصتی که از دست رفت
 

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآورشد: در خراسان‌جنوبی به واسطه اینکه فراوری شیر صورت نمی‌گیرد، شیر سرجمع شده و به شهرهایی چون مشهد و آمل ارسال می‌شود که این مسئله به معنای گران‌شدن محصول به واسطه افزوده‌شدن کرایه حمل و از دست دادن فرصت‌های اشتغال است.
 

رامین سنائی‌فر نیز در این جلسه با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در مزارشریف افغانستان اظهارکرد: برگزار نشدن این نمایشگاه خستگی کار را در تن ما باقی گذاشت.
 

عضو اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: توانسته بودیم برندهای بسیارخوبی را جذب کنیم و اگر نمایشگاه برگزار می‌شد، بی‌شک اتفاقات بسیارخوبی در حوزه بازارسازی و بازاریابی برای محصولات صنعتی و کشاورزی خراسان‌جنوبی رخ می‌داد.
 

وی یادآور شد: باید این مسئله را بررسی کنیم که علت عدم تمایل تولیدکنندگان و صنعت‌گران خراسان‌جنوبی در نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست در حالی که از فرصت این نمایشگاه‌ها می‌توان برای بازاریابی محصولات به خوبی استفاده کرد.
 

مهدی رضایی، رئیس گروه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: در زمینه تولید و صنایع خراسان‌جنوبی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نقش حمایتی دارد.
 

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پژوهش‌های کاربردی در حوزه تولید و فروش محصولات خراسان‌جنوبی از کانال سازمان‌های مرتبط در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: البته تأثیرگذاری پژوهش حائز اهمیت است.
 

رئیس گروه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حوزه مرتبط گردشگری خراسان‌جنوبی نیز اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم، اظهارکرد: همواره حامی و پشتیبان تولیدکنندگان خواهیم بود.
 


بسته‌بندی نامناسب بازارسازی را با مشکل رو به رو کرده است

اکرم رمضانی‌پور، رئیس اداره اقتصادی فرمانداری بیرجند نیز در این جلسه اظهارکرد: مشکلی که در زمینه محصولات خراسان‌جنوبی برای صادرات وجود دارد، بحث بسته‌بندی است.
 

وی با اشاره به اینکه گاه از ترمه و خاتم در بسته بندی‌ها استفاده می‌شود، بیان‌کرد: بهتر است که خراسان‌جنوبی با استفاده از تحصیل‌کردگان رشته گرافیک طرحی متناسب با نشان‌های استان برای بسته‌بندی محصولات داشته باشد.
 

محمدعلی اسماعیلی، مشاور رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی نیز در این کمیته کارشناسی اظهارکرد: مجموعه دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی آماده حمایت از محصولات استان به ویژه کالاهایی که جنبه ارزآوری برای کشور دارد، است.
 

صادرات کالا منجر به افزایش قیمت آن در داخل نشود
 

وی اظهار کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که صادرات برخی از محصولات به سایر کشورها منجر به افزایش قیمت آن محصول در داخل کشور نشود که این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در حوزه تجارت است.
 

مشاور رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حوزه تولید یکی دیگر از مسائل مهم، حمایت از حقوق کارگران است و کارفرمایان نیز توجه دارند که در شرایط اقتصادی سخت فعلی اوضاع برای کارگران سخت‌تر نشود.
 

سید محمد آذرکار نائب الرئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه گفت: گردشگری از حالت تفنن خارج شده و نیازمند تمهیدات لازم و در خورشأن مهمانان و مهمان نوازی مردم خراسان‌جنوبی است.
 

گردشگری خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت است
 

وی بیان‌کرد: رونق‌گردشگری بی‌شک به همراه خود رونق اشتغال در حوزه‌های مختلف را به همراه خواهد داشت که این موضوع برکسی پوشیده نیست.
 

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی گردشگری با محصولات کشاورزی چون عناب و زرشک و گل نرگش همراه شده است، ادامه داد: می‌توان از همین ظرفیت ها برای جذب گردشگر به خراسان‌جنوبی به خوبی استفاده کرد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

آذرکار افزود: باید برای رونق گردشگری خراسان جنوبی به سمت تبلیغات رفت تا دیگران از جذابیت‌ها و زیبایی‌های استان مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی نیاز به حمایت دارد، یادآور شد: نمی‌توان قوانینی که در حوزه مالیات و سایر موارد برای استان‌هایی چون تهران و اصفهان تدوین می‌شود در استانی چون خراسان‌جنوبی نیز اجرا کرد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics