تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مهم ترین عامل موثر بر قیمت طلا؛ نوسانات شاخص سهام

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی خواهد بود.

 

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که علی رغم افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روزهای گذشته، قیمت طلا می تواند در برابر فشارهای کنونی مقاومت کند و طی روزهای آینده با کاهش شدیدی روبرو نخواهد شد.

 

بر اساس این گزارش پس از اعلام نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش شدیدی روبرو شد و این مساله موجب شد تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در دو سال اخیر برسد.

 

البته با کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع بریتانیا شاخص سهام بار دیگر در بازارهای جهانی افزایش یافته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

 

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش شاخص سهام در شرایط کنونی نمی تواند روند صعودی قیمت طلا را در ماه های آینده متوقف کند. بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند که با توجه به نوسانات شدید در بازارهای بین المللی و تنش های سیاسی در کشورهای مختلف؛ سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش دهند.

 

جسیکا فانگ از موسسه سرمایه گذاری بی ام او تاکید کرد: تلاش های بانکهای مرکزی جهان برای بهبود اوضاع اقتصادی با اجرای سیاست های انبساطی به جایی نرسیده است و این احتمال وجود دارد که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های آینده نیز با افزایش چشمگیری روبرو شود.

 

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی نیز اعلام کردند: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1350 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1375 دلار افزایش خواهد یافت.

 

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1320 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1308 دلار کاهش می یابد.

 

اوله هانسن تحلیلگر برجسته ساکسو بانک نیز گفت: قیمت طلا در میان مدت بالاتر از 1300 دلار خواهد بود و طلا این سطح حمایتی را حفظ خواهد کرد.

 

جورج گرو از موسسه سرمایه گذاری آر بی سی نیز تاکید کرد: طلا باید سطح مقاومتی 1370 دلاری را بشکند تا نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها امیدوار باشیم.

 

نظرسنجی جدید نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست 27 جولای تنها 2.4 درصد خواهد بود.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics