تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۱۷۵ هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت می شود

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۱۰ درصدی مرکبات از باغات این استان، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ۱۷۵ هزار تن مرکبات امسال در گیلان برداشت می شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی درجانی با اشاره به اینکه گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات است، اظهار کرد: تاکنون ۱۰ درصد مرکبات باغات استان گیلان برداشت شده است.وی به فعالیت ۲۶ هزار نفر در استان گیلان دارای باغ مرکبات هستند، گفت: شهرستان‌های رودسر، لنگرود و املش بیشترین باغ مرکبات در استان گیلان را دارند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پیش بینی شده امسال شاهد برداشت ۱۷۵ هزار تن مرکبات از باغات استان باشیم، تصریح کرد: گیلان پنجمین تولید کننده مرکبات در کشور است.وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مرکبات تولید شده در استان گیلان پرتقال تشکیل می دهد، ادامه داد: نارنگی، گریپ فروت، لیمو از دیگر مرکبات تولید شده در استان گیلان محسوب می شوند.

 

درجانی به ذخیره مرکبات برای شب عید در انبارها اشاره و بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای مرکبات تولید شده در استان گیلان علاوه بر توزیع در بازارهای محلی استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می شود.وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای فرآوری مرکبات برای افزایش ارزش افزوده بیشتر، افزود: در حال حاضر دو واحد فرآوری مرکبات در شهرستان رودسر فعالیت می کنند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics