تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل هستیم

رییس کمیته امداد کشور اظهار کرد: در برنامه ششم پنج ساله کشور، ایجاد ۷۰ هزار شغل در هر سال پیش بینی شده که در سال اول این برنامه ۱۷۰ هزار؛ سال دوم و در سال ۱۳۹۷، ۱۸۰ هزار شغل و امسال نیز به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل هستیم.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در نشست با نماینده  ولی فقیه در استان بوشهر افزود: امروز و در قالب تفاهم نامه ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی کمیته امداد با استانداری بوشهر، شاهد افتتاح و بهره برداری از ۵۰۰ واحد مسکونی در استان هستیم و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب این تفاهم نامه نیز در دهه فجر امسال و ۱۰۰۰ واحد نیز برای سال آینده آماده تحویل به مددجویان استان بوشهر می شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: در ۲۵ دی ماه امسال و در حاشیه برگزاری کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر، ۷۰۰ واحدی که در قالب تفاهم نامه سخت مسکن با سپاه پاسداران به امضاء رسیده برای تحویل به مددجویان آماده می شود.

 

بختیاری ادامه داد: کمیته امداد نهاد مقدس یادگار امام راحل(ره)  است که پس از تاسیس در سال ۵۷، شخصیت های بزرگی را در حوزه مسئولیت این نهاد به خود دیده که هر کدام از این بزرگان با پشتیبانی نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه سراسر کشور و البته با پشتیبانی مردم اقدامات شایسته ای را به جامعه هدف ارائه کرده اند.

 

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه ششم پنج ساله کشور، عنوان کرد: در ماده ۸۲ مصوب شده این برنامه، ایجاد ۷۰ هزار شغل در هر سال پیش بینی شده که در سال اول این برنامه ۱۷۰ هزار؛ سال دوم در سال ۱۳۹۷؛ ۱۸۰ هزار اشتغال ایجاد شده و امسال هم به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به حکم رهبری در موضوع سرپرستی اینجانب در کمیته امداد که بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با نهایت تکریم برای مددجویان تاکید شده و این منویات در صدر برنامه ها قرار گرفته است.

 

سید مرتضی بختیاری عنوان کرد: ایجاد اشتغال، احداث مسکن و ارائه بسته های فرهنگی سه موضوعی بوده که برای کاربردی کردن فرمایش رهبری برنامه ریزی لازم برای ان انجام داده ایم.

رئیس کمیته امداد گفت: طی بیست سال گذشته تا پایان سال ۹۷، تعداد ۷۰۰ هزار خانواده پس از دریافت تسهیلات اشتغال زایی و خودکفا شدن از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

 

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تسهیلات که این مددجویان از بانک ها دریافت کرده اند به بانک ها برگشت خورده به گونه ای که بانک ها به ما اعلام می کنند که مددجویان کمیته امداد از خوش حساب ترین مشتریان بانک ها به شمار می رود.

وی اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه ولایت را برای تکریم مددجویان پایه گذاری کرده ایم و تا ۵ میلیون تومان تسهیلات حتی یک ریال اضافه از مددجویان دریافت نمی کنیم و از ۵ میلیون به بالاتر فقط یک درصد کارمزد دریافت می شود.

 

رئیس کمیته امداد با اشاره به برخی از برنامه های برون سپاری کمیته امداد، ادامه داد: یکی از برنامه های برون سپاری این نهاد ، ارائه بخشی از فعالیت های این نهاد به مراکز نیکوکاری است که ناکنون بیش از سه هزار تا از این مراکز در سطح کشور ایجاد شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: مسجد محوری و ارائه ۳۰ درصد از خدمات مددکاری به این مراکز از جمله شاخص های برنامه های برون سپاری این نهاد است که سبب اعتماد وسیع مردم به کمیته امداد از طریق این مرکز نیکوکاری شده است.

 

کمیته امداد یک هدیه خدایی به انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: یکی از ویژگی های نظام ولایی توجه ویژه به قشر مستمند و ضعیف جامعه است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در مدیریت نگاه هر چند جامع است اما توجه ویژه ای به قشر ضعیف جامعه هم دارد که این شرایط با وجود کمیته امداد در نظام و انقلاب شکل گرفته است.

 

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: کمیته امداد یک هدیه خدایی به انقلاب با توجه به مبانی انقلاب که توجه به محرومین و ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس تاکنون شاهد خدمات ارزنده ای توسط این نهاد به جامعه بوده ایم که در هر مرحله ای از عمر ۴۰ ساله انقلاب با توجه به مقتضیات زمانی به ارائه خدمت به قشر مستضعف پرداخته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: البته اگر خدمات امداد به مردم تجمیع و اطلاع رسانی شود جای شگفتی است هر چند این نهاد خود فاقد حاشیه بوده است. کمیته امداد همواره منشاء خدمات بی شماری در سطح کشور و استان بوشهر بوده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به برنامه های کمیته امداد برای خودکفایی خانواده های تحت پوشش، اظهار کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، سال گذشته شاهد حمایت ۱۲ هزار خانواده جدید در قالب ۳۰ هزار نفر در استان بوشهر بوده ایم که انتظار می رود در طرح های اشتغال‌زایی این نهاد زمینه خودکفایی این افراد نیز محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: وجود شرکت های فعال دانش بنیان در استان بوشهر در کنار الگوی توسعه پیشرفت در حوزه اقتصاد این ظرفیت را ایجاد کرده تا هر طرحی توسط کمیته امداد ارائه شود عملی شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics