تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یورو اندکی گران شد / سهام آسیایی بدون تغییر ماند

روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا که نتیجه آن می‌تواند به سال‌ها سیاست‌گذاری آزادانه‌تر مالی خاتمه دهد، ارزش یورو بالا رفت و با ضعف وال‌استریت، سهام آسیایی درجا زدند.

به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی اروپا که نتیجه آن می‌تواند یک سیاست‌گذاری مالی با سازگاری کمتر باشد که به سال‌ها سیاست‌گذاری آزادانه‌تر مالی خاتمه دهد، ارزش یورو بالا رفت، درحالی‌که پس از این که وال‌استریت از رکوردهای خود به عقب نشست، سهام آسیایی درجا زدند.


یورو به سودهای شبانه خود اضافه کرد و به بالاترین میزان ۶ روزه ۱.۸۲۰ دلار دست یافت و به همراه آن سود اوراق ۱۰ ساله آلمان هم به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای ۰.۵۰ درصد رسید.


بانک مرکزی اروپا تصمیم‌گیری خود در مورد سیاست گذاری آینده مالی این بانک را راس ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به وقت جهانی اعلام می‌کند و در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت جهانی یک کنفرانس خبری در این زمینه برگزار می‌کند.


انتظار بر این است که در این بیانیه اعلام شود که از سال آینده بانک مرکزی اروپا ماهیانه ۳۰ یا ۴۰ میلیارد یورو به بازارهای اوراق بهادادر منطقه یورو تزریق کند، این درحالیست که تحت شرایط فعلی این نرخ ماهیانه برابر با ۶۰ میلیارد دلار است.


ام‌اس‌سی‌آی گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن بدون تغییر بود.


نیکی ژاپن که در پایاین معاملات دیروز بلاخره افت کرد و نوار ۱۶ روز متوالی سود آن پاره شد، بی‌توجه به ضعف سهام وال‌استریت ۰.۲ درصد رشد کرد.


در بازارهای نفت، قیمت نفت برنت با ۱۵ سنت کاهش به به قیمت ۵۸.۲۹ دلار برای هر بشکه رسید درحالی‌که نفت سبک آمریکا با ۱۵ سنت کاهش در قیمت هر بشکه ۵۲.۰۳ دلار معامله شد.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

صفیه مزیدی شرف آبادی |   1396/08/08 09:42:53   |
0     0
اعلام استقلال کاتالونیا منجر به سقوط ارزش بورس اسپانیا و یورو شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، به دنبال انتشار خبر اعلام استقلال کاتالونیا، ارزش شاخص « Ibex ۳۵ » که بزرگ ترین شرکت های اسپانیایی در آن سهام دارند در بعداز ظهر روز جمعه با ۱.۴۵ درصد کاهش در مقایسه با ساعات اولیه معاملات روز جمعه روبرو شد.

در همین حال بانک های اسپانیایی بعنوان بزرگ ترین زیان دیدگان لقب گرفتند. همچنین «بانکو دِ سابادل» و «کایاکس بانک» هر کدام به ترتیب با ۴.۵۸ درصد و ۲.۷۴ درصد افت شاخص روبرو شدند. همچنین سهام بانک «بانکو بیلبائو ویزکایز» هم ۳.۳۱ درصد سقوط کرد.

بر همین اساس، استقلال کاتالونیا منجر به روند نزولی ۶ دهم درصدی ارزش یورو و رسیدن آن به ۱.۱۶ دلار رسید؛ ضمن اینکه شاخص بورس STOXX ۶۰۰ در مقایسه با روز قبل از آن ۰.۳۷درصد کاهش پیدا کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics