تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برقراری بیمه بیکاری برای بیش از ۲ هزار نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای ۲ هزار و ۳۱ نفر در این استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی آشتاب روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری با بیان اینکه برای توسعه و ایجاد اشتغال می بایست بیکاران را به سمت آموزش های مهارتی و توانمند سازی و کارآفرینی سوق داد، اظهارداشت: از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تلاش می شود تا مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا آمادگی ورود به بازار کسب و کار را به دست آورند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیمه بیکاری ۲ هزار و ۳۱ نفر برقرار شده است،  افزود: در ۸ ماه امسال تعداد ۲۳۰ نفر به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

آشتاب با اشاره به اشتغال مجدد ۲۷ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری آموزش دیده فنی و حرفه ای ادامه داد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم عمده ای در فرآیند تولید، توسعه و پیشرفت را دارند.

وی افزود: نیروی انسانی زمانی که بصورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌ دهد مورد حمایت قرار می گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه تصریح  کرد: با توجه به رتبه بندی اعلام شده از سوی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری، این اداره کل در شش ماهه نخست سال ۹۸ رتبه برتر کشوری را در حوزه  بیمه بیکاری کسب کرده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics