تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سنگ آهنی‌ها خام فروشی می‌کنند؟

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن با بیان اینکه اعمال سیاست‌های نادرست، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور را مبهم ساخته است، گفت: قیمت‌گذاری دستوری و وضع عوارض به هیچ عنوان کالا را ارزان در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی دهد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه فعالان بخش معدن ترجیح می‌دهند محصولات خود را با ارزش افزوده بالا و ضمن تبدیل به کالای نهایی به فروش برسانند تا هم درآمد آنها و هم سطح توسعه و اشتغال این بخش افزایش پیدا کند، اظهار داشت: اما باید به صورت روشن مشکلات معدن کاران به ویژه سنگ آهنی‌ها بازگو و برطرف شود؛ چندین سال است مدام به سنگ آهنی‌ها می‌گویند چرا شما به جای تأمین بازار داخل تمرکز خود را به صادرات انجام داده‌اید، باید در پاسخ به این موضوع گفت، تولیدکننده باید با ذخایر مازاد خود چکار کند، طبیعی است که بخشی از این ذخایر باید صادر شود. به عنوان نمونه استرالیا خود یکی از ذخایر بالای سنگ اهن را دارد که بخش زیادی از آن را صادر می‌کند چرا که نیاز بازار داخل تأمین شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اعلام اینکه باید مشوق لازم برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی بوجود آید، تصریح کرد: امروز با مانع تراشی‌های متعدد سرمایه‌گذاری در بخش معدن کاهش پیدا کرده است این درحالی است که باید این حوزه به صورت زنجیره‌وار مورد توجه سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد تا مبادا با اعمال یک سیاست غیرکارشناسی در یک بخش کل زنجیره با مشکلات زیادی روبرو شود.

 

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با تأکید براینکه براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در 5 ماهه نخست امسال میزان تولید سنگ آهن بیش از نیاز بازار داخلی بوده است، گفت: طبیعی است که در این شرایط تولیدکننده به فکر صادرات این محصولات باشد، البته توجه کنید در حال حاضر صادرات یک ریسک بزرگ برای صادرکننده به شمار می‌آید چرا که در انتقال پول و هزینه قیمت تمام شده باید دردسرهای زیادی را متحمل شود. اما سوال اینجاست چرا تولیدکننده ترجیح می‌دهد این دردسرها را به جان بخرد و سنگ آهن را صادر کند.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics