تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت طلا پس از نشست بانک مرکزی اروپا تغییر چندانی نکرد

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه پس از برگزاری نشست روز گذشته بانک مرکزی اروپا با تغییر چندانی روبرو نشده است.

قیمت طلا که روز گذشته پس از اعلام سیاست های جدید بانک مرکزی اروپا و افزایش ارزش دلار در برابر یورو با کاهش نسبی روبرو شده و به پایین ترین حد خود در 3 هفته اخیر رسیده بود، امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

 

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه تصمیم گرفت تا برنامه خرید اوراق قرضه را همچنان ادامه دهد. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به 1268 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1265 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 6 اکتبر بوده است.

 

قیمت طلا در هفته جاری با افت یک درصدی روبرو شده است. جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اوآنادا در این باره تاکید کرد : نوسانات ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا دارد. با توجه به آرام شدن تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به نظر می رسد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با کاهش روبرو شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر افت بیشتر قیمت جهانی طلا هستند تا بر ای خرید اقدام کنند.

 

ارزش دلار آمریکا طی هفته جاری با افزایش نسبی همراه شده است. ارزش یورو روز گذشته پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا کاهش یافت و به پایین ترین سطح در برابر دلار در سه هفته اخیر رسیده است.

 

به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره اروپا در سال 2018 میلادی کمتر شده است.

 

ادوارد میر تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز تاکید کرد: به نظر من سطح حمایتی بعدی برای طلا 1260 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

 

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز گفت: با توجه به شکسته شدن سطوح حمایتی 1270 و 1268 دلاری ، این احتمال وحود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1260 دلار کاهش یابد.

 

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به زودی فرد مورد نظر برای احراز ریاست فدرال رزرو را معرفی خواهد کرد. جرومی پاول و جان تیلور بیشترین شانس را برای احراز این سمت دارند.

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics