تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یک دستور برای مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی

دستور رئیس جمهوری در خصوص استانداردسازی و ارتقای آموزش های مهارتی به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدرک‌گرایی یکی از آفات بزرگ در کشور است که نه تنها برای نظام آموزشی بلکه برای کل جامعه یک آسیب جدی محسوب می‌شود. مطابق آمارها بیش از 40 درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و این پیامد تب مدرک‌گرایی در جامعه است که به شکل بیماری مزمن خانواده‌های ایرانی را درگیر کرده است.جوانان بیکار به دنبال گرفتن مدرک امید به این دارند که با داشتن کاغذی مبنی بر گذراندن دوره تکمیلی وارد بازار کار و به خصوص پشت میز نشینی شوند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به دنبال مکاتبه "محمد شریعتمداری" ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس جمهور در خصوص پیش بینی جایگاهی برای گواهینامه مهارتی و صلاحیت شغلی در نظام استخدامی کشور به منظور تحقق مهارت گرائی به جای مدرگ گرائی و در نتیجه افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و کاهش نرخ بیکاری در کشور، دستور رئیس جمهور با موضوع استانداردسازی و ارتقای آموزش های مهارتی به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

 

گفتنی است در نامه شریعتمداری به رئیس جمهوری آمده است : در نظام استخدامی کشور جایگاهی برای گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی پیش بینی نشده و همواره مبنای در نظر گرفته شده در حقوق و دستمزد مستخدمین در بخش های دولتی و خصوصی ، مدارک صادر شده در نظام آموزش متوسطه و عالی است.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics