تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امکان شارژ کوادکوپتر و تامین انرژی پاسگاه‌ها با تجدیدپذیرها/افزایش امنیت دیده‌بانی سربازان

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان "سامانه پایش مراقبتی" را به بازار معرفی کردند که علاوه بر انجام دیده‌بانی به جای نیروهای سرباز، امکان تامین انرژی برای پاسگاه‌ها و همچنین شارژ باتری کوادکوپترها را با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باد و خورشید در مناطق مرزی و صعب‌العبور فراهم می‌کند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر افشین اصلیان،"سامانه پایش مراقبت" را از دستاوردهای دانش‌بنیان این شرکت عنوان کرد و گفت: این سامانه از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، توان لازم برای شارژ باتری کوادکوپترها را تامین می‌کند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به عملکرد این سامانه برای تامین انرژی، اظهار کرد: این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که بخش پنل که در محور سامانه قرار دارد، همراه با حرکت خورشید به طور خودکار می‌گردد و از این طریق ۲۵ درصد انرژی بیشتری را به ما می‌دهد. اصلیان، اضافه کردن پنل های خورشیدی به میزان دلخواه را از دیگر مزایای این سامانه نام برد. 

 

وی با اشاره به کاربردهای این سامانه، گفت: کوادکوپترهایی که برای مرزبانی به کار گرفته می‌شوند، می‌توانند بر روی این سامانه بنشینند تا باتری آنها با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شارژ شود.مجری طرح با تاکید بر اینکه این سامانه مجهز به دوربین است، ادامه داد: دوربین‌هایی که بر روی سامانه نصب شده است، دائما در حال کار کردن هستند و دیگر نیاز نیست تا سربازها به طور دائم در دکل‌های دیده‌بانی حضور داشته باشند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics