تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خروج تأمین اجتماعی از بنگاه‌داری به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای نظرات ریاست جمهوری درباره خروج این سازمان از بنگاه‌داری را مورد تأکید قرار داد و گفت: این امر قطعا به نفع جامعه کارگری و بیمه شدگان است و پیگیری می شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر،مصطفی سالاری در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: خروج از بنگاه‌داری به معنی فروش اموال شستا نیست و منابع حاصل از فروش سهام برخی از شرکتها برای سرمایه گذاری و خرید سهام غیر مدیریتی در حوزه‌های دیگری هزینه می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: درحال حاضر ۶۰ درصد سودی که شستا به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند مربوط به هلدینگ تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) است که حدود ۶۰ درصد از سود این هلدینگ از محل سهامی غیرمدیریتی بدست می‌آید و شرکتهایی که در مدیریت آنها نقشی نداریم بازدهی بیشتری دارند.

 

سالاری اداره مستقیم بنگاه‌های اقتصادی را به زیان سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ما شرکتی داریم که در سال گذشته تنها ۶۰ میلیارد تومان سودآوری داشته است در حالی که بر اساس بررسی‌های انجام شده و شرکت‌های مشابه آن بایستی ۱۰۰۰ میلیارد تومان سودآوری می‌داشت.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics