تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه اجباری سلامت در بایکوت/ ضرب‌الاجل یک ماهه وزارت رفاه تمام شد

طرح بیمه اجباری سلامت که از ۱۳ آبان ۹۸ کلید خورد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و متقاضیان ثبت نام کننده در انتظار اعلام نظر وزارت رفاه به سر می برند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر،به دنبال مشخص شدن وضعیت افراد فاقد بیمه پایه در کشور، سازمان بیمه سلامت ایران موظف شد نسبت به پوشش بیمه اجباری جمعیتی در حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در کشور اقدام کند. از همین رو، به دنبال ابلاغیه و دستورالعمل هیات وزیران به سازمان بیمه سلامت، طرح اجباری بیمه سلامت با ثبت نام از متقاضیان، از ۱۳ آبان ۹۸ در کشور کلید خورد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بر اساس آنچه که هیئت وزیران در جلسه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف ماده ۷۰)  قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع را تصویب کرد.

 

بر این اساس، دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics