تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هشدار! دو آسیب‌پذیری بحرانی RCE در rConfig

هشدار مهم و فوری برای کسانی که از ابزار محبوب مدیریت پیکربندی شبکه‌ی #‫rConfigبرای محافظت و مدیریت دستگاه‌های شبکه خود استفاده می‌کنند.به تازگی، جزئیات و کد اثبات مفهومی برای دو #‫آسیب‌پذیری مهم و بحرانی اجرای کد از راه دور (remote code execution) در ابزار rConfigمنتشر شده است. در یکی از این آسیب‌پذیری‌ها، مهاجم غیر مجاز می‌تواند از راه دور سرورهای مورد هدف را به خطر انداخته و به دستگاه‌های شبکه متصل شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری سنا،  rConfigکه به زبان PHPنوشته شده است، یک ابزار اُپن‌سورس برای مدیریت پیکربندی دستگاه‌های شبکه است که مهندسان شبکه را قادر می‌سازد دستگاه‌های شبکه را پیکربندی نمایند و به صورت مکرر از پیکربندی‌ها اسنپ‌شات بگیرند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

از این ابزار برای مدیریت بیش از 3.3 میلیون دستگاه شبکه از جمله سوئیچ‌ها، روترها، فایروال‌ها، load-balancerو بهینه‌سازهای WANاستفاده می‌شود.آنچه که موجب نگرانی بیشتر می‌شود این است که هر دوی این آسیب‌پذیری‌ها تمام نسخه‌های rConfigاز جمله آخرین نسخه آن یعنی 3.9.2 را تحت تأثیر قرار داده و تاکنون نیز هیچ وصله امنیتی برای آنها منتشر نشده است.

 

هر یک از این آسیب‌پذیری‌ها در یک فایل جداگانه‌ی rConfigقرار دارند، اولین آسیب‌پذیری با شناسه "CVE-2019-16662" می‌تواند از راه دور و بدون نیاز به احراز هویت، مورد اکسپلویت قرار گیرد. در حالیکه آسیب‌پذیری دیگر با شناسه " CVE-2019-16663" قبل از اینکه مورد اکسپلویت قرار بگیرد به احراز هویت نیاز دارد.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics