تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیش از ۶۰۰میلیارد تومان منابع جذب نشده در حوزه گردشگری کشور داریم

عضو هیئت مدیره صندوق توسعه ملی گفت: در حوزه گردشگری ۶۰۰ میلیارد تومان، در حوزه شرکتهای دانش بنیان ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه صنعت ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه جذب نشده داریم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، حمید رضا تیموری صبح جمعه در حاشیه نشست ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی جزیره کیش در جمع خبرنگاران گفت: صندوق توسعه ملی هیچگونه مشکلی جهت تامین منابع مالی ندارد و کشور به اندازه کافی منابع دارد و با تاسف باید بگویم که ما در مدیریتها مشکل داریم نه تامین منابع.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی خاطرنشان کرد: برای تمام پروژه ها بخصوص حوزه گردشگری، صنعت و شرکت های دانش بنیان منابع کافی ریالی تامین و در اختیار بانک های عامل معتبر که به موقع و پس از مصوب کردن  منابع ما را در جهت تامین نیازهای سرمایه گذاران مصرف می کنند قرار داده شده است.
وی افزود: ما با همه بانک های معتبر تفاهم نامه داریم و صندوق کلیه پروژه های که بانک توجیهات مختلف آن از جمله برگشت پذیری سرمایه و توجیه اقتصادی آن را تایید کرده تامین مالی می کنیم.

تیموری با بیان اینکه فرایند تامین منابع صندوق به ۲ صورت است، ابرازداشت: یک منابع ارزی، تامین مالی هر طرحی که محصول تولیدی آن قابلیت صادرات داشته باشد در قالب طرح منابع ارزی تامین می شود و بازپرداخت آن از سرمایه گذار به صورت ارزی خواهد بود.
وی نرخ بهره منابع ارزی صندوق را ۳ درصد عنوان کرد و گفت: در بحث تامین منابع ریالی منابع خود را در بانک ها سپرده گذاری می کینم و بانک ها با بررسی و پذیرش پروژه ها آنها را به ما معرفی می کنند.

وی یکی از مشکلات صندوق و بانک مرکزی را بررسی بانکها دانست که منابع را درست صرف کنند و افزود: با حساسیت منابع را در بانک های سپرده گذاری می کنیم که منابع صندوق را در حوزه های دیگر صرف نکند.


عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در هفته گذشته مکاتباتی با وزارت گردشگری، وزارت صمت و معاونت علمی رئیس جمهور جهت تعیین تکلیف منابع تخصیص داده شده داشته ایم  متاسفانه در حوزه گردشگری ۶۰۰ میلیارد تومان و در حوزه شرکتهای دانش بنیان ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه صنعت ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه جذب نشده داریم و این عدم استفاده از منابع دلایل مختلفی از جمله مشکلات مدیریتی و عدم پیگیری سرمایه گذاران و یا عدم تامین به موقع وثایق مورد نیاز بانک و بعضا کارشکنی و عدم همکاری مناسب بانک ها در تسریع و تسهیل امور دارد.


وی گفت: متاسفانه برخی متولیان امر در حوزه های مختلف دقیق، علمی و کارشناسی شده عمل نمی کنند برای مثال بانکی که طرحی را مصوب می کند بنده آن را پرداخت شده قلمداد می کنم  به طوری که 2.5 درصد کارمزد بانک است که از نرخ سود صندوق به همین میزان کم می شود و الان مواجه هستم که پروژه ایی ۲ سال قبل ۲۵ میلیارد تومان مصوبه بانکی داشته به طوری که الان متوجه میشویم منابع تا به امروز به سرمایه گذار پرداخت نشده است.
 

تیموری افزود: متولی گردشگری کشور اعلام می کند برای ساخت تعداد ۵۰ هتل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، سوال اینجاست ما که  مشکلی بابت تامین منابع نداریم چرا  متولی گردشگری در خواست منابعی را می کند و نمی تواند آن را در اختیار سرمایه گذاران و پروژه ها قرار دهد آیا بهتر نیست به جای اعلام ساخت ۱۰۰ هتل و درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیاید نیازهای واقعی پروژه ها را بررسی کنند و به همان میزان درخواست کند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics