تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیشرفت کارهای پژوهشی یک‌جور شعبده‌بازی است

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی ابتدا و انتها ندارد و اگر کاری به مرحله بروز پژوهش برسد قطعا پشتیبانی آن این است که به مراحل جلوتر گام بر دارد؛ گفت: پیشرفت کارهای پژوهشی یک جور شعبده‌بازی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ،دکتر فرهاد یزدان‌دوست، در آستانه هفته پژوهش در پاسخ به سئوالی در ارتباط با بودجه پژوهشی اظهار کرد: ما سعی‌ کرده‌ایم به بودجه پژوهش صدمه‌ای وارد نشود و شرایطی فراهم شود که دانشگاه بتواند کارش را جلو ببرد اما این کار، کار دشواری است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

با این حال به هر طریق توان پژوهش اعضای معتمد علمی و مخصوصا دانشجویان مقاطع تکمیلی ما باعث شد پروژه‌هایی بگیریم که پشتیبانی هم از بیرون دانشگاه جذب کنیم که بدون آن‌ها عملا اقداماتی که اکنون انجام شده را نمی‌توانستیم داشته باشیم، اما اینکه دانشگاه بتواند با تخصیص بودجه‌های مناسب کار را به نحو خوبی جلو ببرد خیلی سخت‌تر از گذشته است.


وی با اشاره به قراردادهای صنعتی و قراردادهای پژوهشی و قراردادهایی که برای رفع نیازهای دستگاه‌های اجرایی و صنعت منعقد شده، افزود: رویکرد دانشگاه به‌ گونه‌ای است که بعد از این قراردادها، توانسته‌ایم امکانات جدید و ساخت وسایل و تجهیزات مورد نیاز را تا حد زیادی پوشش دهیم.
یزدان دوست در عین حال روند دانشگاه خواجه نصیر را روندی توسعه‌ای دانست و گفت: دانشجوهای ما بیشتر به سمت تحصیلات تکمیلی گرایش دارند و طبیعتا جمعیت ما دراین زمینه بیشتر است.
 

همچنین در شرایط حاضر توجه‌ ما بیشتر به مقاطع تحصیلات تکمیلی است گرچه دانشجوهای کارشناسی هم کیفیتشان برای ما خیلی مهم است اما در بحث تحصیلات تکمیلی تقریبا در دانشگاه ما بیش از نصفی از دانشجوهای‌مان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. بنابر این سعی می‌کنیم از روی بی پولی و گرفتاری نتیجه کار بیشتر مطالعات دفتری و میزی و سابقه‌ای نشود بلکه آزمایشگاه‌ها و امکانات کامپیوتری و امکانات تحقیقات حقیقی‌مان در صحنه طبیعت، تکمیل کننده پژوهش‌های دانشجویان باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics