تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

"تحریم"یکی از موانع دانشگاه‌ها در تعاملات بین‌المللی/ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف است

رییس دانشگاه شهید بهشتی تحریم را یکی از موانع دانشگاه‌ها در تعاملات بین‌المللی دانست و گفت: اگر چه از این بابت خسارت می‌بینیم، اما می‌توانیم با تکیه بر پتانسیل داخلی مشکلات را رفع کنیم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر دکتر سعدالله نصیری قیداری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت علوم و اقتضائات جدید سیاسی و اقتصادی در کشور لازم است نشست‌های بین دانشگاه‌ها به منظور بررسی مشکلات مختلف و ارائه راهکارهای جدید برگزار شود؛ چرا که این جلسات کمک می‌کنند اقتصاد مقاومتی به تدریج عملی شود و اقدامات در حوزه شعار متوقف نشود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است،‌ تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر دانشگاه‌ها آنگونه که باید ارتباطی با صنعت ندارند و بخش صنعت هم تعامل خوبی با دانشگاه‌ها ندارد بطوریکه پایان‌نامه‌های دانشگاهی اندکی به سمت حل معضلات جامعه هدایت شده، که باید این معضل رفع و تعاملات بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

 

رییس دانشگاه شهید بهشتی "تحریم" را یکی از موانع دانشگاه‌ها در عرصه تعاملات بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما جزو دانشگاه‌هایی هستیم که به طور ویژه تحریم شده‌ایم و از این بابت هم خسارت می‌بینیم، اما این شرایط می‌تواند فرصتی باشد که ما به سمتی برویم که مشکلات را خودمان حل کنیم و به بحث "درون‌زایی" اقتصاد مقاومتی که در بیانات رهبری هم به آن اشاره شده است توجه بیشتر داشته باشیم.

 

دکتر نصیری قیداری تاکید کرد: باید با همت جوانان، اساتید، فرهیختگان و ... بتوانیم مشکلات و مسائل دانشگاه و کشور را حل کنیم. چرا که با تکیه به این جوانان و دانشجویان با انگیزه و اساتید دانشمند، تاکیدات رهبری در گام دوم انقلاب، تحقق خواهد یافت.

 

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای متعددی تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف دارد و برخی از کشورهای اروپایی، اروپای شرقی و ... این همکاری‌ها را ادامه می‌دهند و ما این تلاش بین‌المللی را با توجه به سیاست بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها که از سوی وزیر علوم نیز مطرح شده است، ادامه خواهیم داد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics