تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

40 میلیون نفر زیر چتر بیمه سلامت کشور

مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام این که دستکم 40 میلیون نفر زیرپوشش این بیمه هستند ، گفت :‌ حدود نیمی از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

 

پوشش بیمه همگانی سلامت به شیوه رایگان برای قشرهای مختلف جامعه بویژه افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها از جمله برنامه های دولت یازدهم بود که در چارچوب طرح تحول نظام سلامت اجرائی شد.


بر اساس آمارهای رسمی ، حدود 84 درصد خانوارهای با درآمد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان تاکنون زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.


جلال سعید پور روز یکشنبه در حاشیه همایش توانمند سازی بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت در رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌‌ امروز منطبق با استانداردهای نظام سلامت ، یکی از اساسی ترین راهبرد بیمه سلامت در کشور مردمداری و مشارکت بیشتر آنان در این زمینه است.


وی اظهار داشت :‌ با این رویکرد می توان دانش بیمه شدگان را از حقوق شهروندی و مطالباتی که باید دریافت کنند ،‌ افزایش داد و آنان را در این حوزه توانمند کرد.


سعیدپور ، پررنگ تر شدن نقش مردم در نظام سلامت و حرکت به سوی نظام سلامت محور را از اهداف اصلی برگزاری همایش توانمندسازی بیمه شدگان بیمه سلامت برشمرد.


عدم پذیرش دفترچه های بیمه سلامت مراکز درمانی خصوصی
مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت : ‌عدم پذیرش دفترچه های بیمه سلامت در مطب های خصوصی از مهم ترین مشکلاتی است که هم اکنون بیمه شدگان زیرپوشش این نهاد با آن مواجه هستند.


وی افزود ‌:‌ محدودیت های مالی نظام سلامت از علت های اساسی پیدایش چنین مشکلاتی است که تلاش داریم از طرق هم افزایی با مسئولان ذیربط و تامین بودجه مورد نیاز ، این مشکل را رفع کنیم .


سعیدپور ، توانمند سازی بیمه شدگان را گامی موثر برای حل مشکلات و در نهایت رضایت مندی دریافت کنندگان خدمات درمانی برشمرد و گفت : ‌هم اکنون یک میلیون و 750 هزار نفردز مازندران زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این شمار یک میلیون و100هزار نفر دارای دفترچه های روستایی و بقیه نیز کارمندان و سایر قشرهای جامعه هستند.


همایش توانمند سازی بیمه شدگان بیمه سلامت کشور با حضور شماری از مدیران این سازمان ،‌معاونان بیمه خدمات سلامت و مسئولان توانمند سازی استان ها از امروز در هتل رامسر آغاز شد و به مدت 2 روز ادامه دارد.

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics