تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۷۵۰۰ کودک لرستانی سوء تغذیه دارند/ عدم مناسب‌سازی شهر برای کودکان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۷۵۰۰ نفر کودک دارای سوء تغذیه در لرستان شناسایی شده است.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، ناهید پرویز پور در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با اشاره به اینکه ۵۳۵ هزار نفر جمعیت کودک صفر تا ۱۸ سال لرستان است، اظهار داشت: ۳۰ درصد جمعیت استان را کودکان تشکیل می دهند که ۵۲ درصد آن ها پسران و ۴۸ درصد دختران هستند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی تصریح کرد:۱۵۴ هزار و ۹۱۹ نفر کودک زیر ۵ سال در استان داریم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تاکید بر اینکه چالش های حوزه کودکان شناسایی شده است، اظهار داشت: کودکان کار یکی از این چالش ها است، تعدادی کودک کار توسط ادارات ذی ربط شناسایی شده که تعداد زیادی شناسنامه دار هستند و خدمات می گیرند از مراکز، تعدادی هم دارای چالش های جدی و آسیب های متعدد از جمله فرار از مدرسه، خشونت های اجتماعی و کودک همسری هستند.

 

پرویزپور با اشاره به اینکه دسترسی برخی کودکان به لحاظ مشکلات معیشتی به خدمات بهداشتی درمانی پایین است، گفت: ۷۵۰۰ نفر کودک دارای سوء تغذیه در لرستان شناسایی شده است و کمیته امداد هم خدماتی به آن ها ارائه می دهد.

وی یادآور شد: این کودکان گاها در مناطق محروم و صعب العبور هستند که دسترسی به آن ها چندان راحت نیست.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان همچنین به مشکلات روانشناختی کودکان، دارای خانواده های از هم گسیخته اشاره کرد و افزود: ما با افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مواجه هستیم، ۶۶ هزار نفر زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد که ۲۴ هزار نفر آن ها زیر ۵۵ سال هستند.

پرویز پور همچنین با بیان اینکه مناسب سازی شهری برای کودکان لرستان نشده است، افزود: ۳ هزار کودک معلول داریم که نیازمند فضاهای تفریحی و پارک هستند.

وی یادآور شد: در فروردین ماه با سیل مواجه بودیم و آسیب های جدی وارد شد و مشکلات روحی کودکان مناطق سیل زده نیز مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics