تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پای یک مصوبه بر گلوی اشتغالزایی/ لغو معافیت مالیاتی دردسرساز شد

کرج - معاون اقتصادی استانداری البرز گفت: لغو مصوبه معافیت مالیاتی صنایع در استان البرز به ویژه شهرک صنعتی اشتهارد، باعث اشتغالزایی ۱۸ هزار نفری می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان جهانگیر شاهمرادی  در خصوص سوابق مصوبه دولت مبنی بر لغو معافیت مالیاتی صنایعی که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت مستقر هستند، اظهار کرد: در سال ۹۴ بود که در جلسه هیئت دولت و در جریان بررسی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر قرار شد کاری انجام شود تا در قالب آن وضعیت تولید در کشور بهتر شود و متأسفانه در این راستا قید فاصله ۱۲۰ کیلومتری استقرار صنایع از پایتخت به شعاع هوایی تبدیل شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه این قید را محیط زیست اضافه کرده بود و از نظر سوابق و قرائن نیز لحاظ کردن آن کار درستی نبوده است، گفت: در استان البرز از سال ۹۵ تاکنون پیگیر این قضیه بوده ایم و از این حیث و همچنین انجام مکاتبات لازم برای اصلاح این مصوبه، استاندار البرز حتی با شخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسئولان از جمله مسئولان وزیر صمت این مورد را دنبال کرده است.

معاون اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه در نهایت قضیه بازگرداندن معافیت مالی صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت به آنجا رسید که این اقدام در مرحله اول کارشناسی شد و در ادامه افزود: سپس یک اصلاحیه در این خصوص توسط معاون اول رئیس جمهور برای ما ارسال شد.

 

شاهمرادی با اشاره به اینکه اصلاحیه انجام شده به نوعی دلالت بر این داشت که مصوبه مذکور در نتیجه پیگیری مسئولان البرزی تا حدود زیادی حل شده است، عنوان کرد: طبق اصلاحیه‌ای که در جهت بازگرداندن ممنوعیت معافیت صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت بر روی مصوبه دولت انجام گرفت، مقرر شد صنایعی که تا قبل از تاریخ عملیاتی شدن این مصوبه در سال ۹۴، به تولید رسیده و پروانه کار گرفته اند مشمول آن نیستند و می‌توانند از معافیت‌ها استفاده کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئله‌ای که بعد از اجرایی شدن این مصوبه از سال ۹۴ برای صنایع استان البرز ایجاد شده مربوط به صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه با اصلاح این مصوبه مشکلات بخشی از صنایع این شهرک مرتفع شد.
 


معاون اقتصادی استانداری البرز افزود: در حال حاضر پیگیری‌های دیگری در خصوص بازگرداندن معافیت مالیاتی برای باقی صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد را دنبال کرده ایم و این اقدام به آنجا رسید که در کمیسیون امور زیربنایی دولت موضوع طرح شده و موافقت‌های لازم در آنجا را به دست آورده ایم.

 

شاهمرادی در خصوص هدفی که از پیگیری این مصوبه در دولت دارند، بیان کرد: هدف ما این است تا آن بخش از صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد که تا قبل از تاریخ اجرایی شدن این مصوبه هرگونه مجوز قانونی برای فعالیت در آنجا را اخذ کرده باشد نیز شامل معافیت‌های مالیاتی شوند.

 

اصلاح مصوبه لغو معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت با جدیت دنبال شده است

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا بتوانیم کل صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد را از این مصوبه معاف کنیم، گفت: در حال حاضر در کمیسیون امور زیربنایی دولت درخواست‌هایی که برای رفع این مصوبه داشته ایم مطرح شده و عملاً با آن موافقت کرده اند اما باید در جلسه رسمی هیأت دولت نیز این قضیه طرح شود.

 

معاون اقتصادی استانداری البرز در خصوص طرح اصلاح مصوبه لغو معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت که برای کمک به صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد از سوی مسئولان البرزی با جدیت دنبال شده است، بیان کرد: این قضیه وقتی در کمیسیون امور زیربنایی دولت طرح شده است در آن تمامی نکات کارشناسی و دلایل لازم نیز قید شده است و دولت نیز بر اساس این موارد برای اصلاح مصوبه مذکور تصمیم می‌گیرد.

 

شاهمرادی در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه مذکور بر فعالیت صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد اثر گذاشته است، گفت: بله تأثیرگذار بوده است؛ به ویژه بر صنایعی از این شهرک صنعتی که نیمه کار بوده و هنوز به تولید نرسیده بودند زیرا بسیاری از صاحبان صنایع آنجا با علم به اینکه در جایی مستقر می‌شوند که مشمول معافیت خواهند بود اقدام به فعالیت و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اشتهارد کرده اند.

 

اشتغال‌زایی ۱۸ هزار نفری در البرز با لغو معافیت مالیاتی

وی تاکید کرد: به تبع آن بخش از صنایعی که مشمول معافیت‌ها نشده اند یا تصمیم به جابجایی واحد صنعتی خود و فعالیت در استانی دیگر خواهند داشت یا با خود می‌گویند اگر قرار باشد از معافیت بهره‌مند نشویم دلیلی ندارد ۱۲۰ کیلومتر از پایتخت فاصله داشته باشیم و در نهایت تصمیم می‌گیرند در یک شهرک صنعتی نزدیک به تهران مستقر شوند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

معاون اقتصادی استانداری البرز در پایان تاکید کرد: در کمیسیون امور زیربنایی دولت این قضیه را طرح کرده ایم که اگر مصوبه لغو معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت برای صنایع البرز اصلاح شده و به دنبال آن صنایع نیمه کاره مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد فعال شود بالغ بر ۱۸ هزار نفر اشتغال جدید در آن شهرک صنعتی خواهیم داشت.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics