تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی ورامین

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی ورامین با تلاش و هوشیاری نیروهای حفاظت از منابع طبیعی صورت گرفت.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ، اصغر سپه وند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، بیش از ۱۰ هکتار اراضی ملی واقع در شهرستان ورامین رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک درباره این رفع تصرفات گفت: ۹ هکتار از این اراضی واقع در پلاک رازق آباد بخش جوادآباد ورامین در پی اقدامات غیرقانونی شخم و شیار، با حضور بموقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.


وی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار مترمربع دیگر از این اراضی که در پلاک قنات کوچک بخش جوادآباد شهرستان ورامین واقع شده بود در اجرای حکم قطعیت یافته قضائی و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی بازپس گیری شد.
سپه وند با اشاره به اینکه مردم نقش مهم و محوری در توسعه و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را دارند خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و باید آحاد مردم جامعه بویژه جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص همیار منابع طبیعی باشند.


این مسئول منابع طبیعی شهرستان‌های ورامین و قرچک حفاظت از انفال و اراضی ملی را اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه سازمانی مجموعه منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت و رصد روزانه عرصه‌های ملی با جدیت دنبال می‌شود و در دستور کار قرار دارد.
 

وی اذعان داشت: چنانچه حفاظت از این عرصه‌ها به خوبی انجام شود این منابع ارزشمند کمتر دچار آسیب شده و برای نسل‌های آینده نیز حفظ خواهد شد.
شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که حدود ۱۹۶ هزار هکتار آن جزو مراتع محسوب می‌شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics