تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قم، استانی با 29 هزار کارمند

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از فعالیت 29 هزار کارمند دولت در قم خبرداد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ،سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، گفت: آزمون هفتم استخدامی کشور یک ماه پیش برگزار شد و استان قم دارای 355 نفر سهمیه بود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: در این بین آموزش‌وپرورش با ۲۶۵ تن و دانشگاه علوم پزشکی با ۵۳ تن، بیشترین سهم را داشته‌اند؛ در آزمون‌های ششم و پنجم به ترتیب سهم استان قم، ۴۴ و ۴۸۸ تن بوده است که در مجموع دستگاه‌های این استان در سه آزمون مذکور ۸۸۷ تن نیروی جدید گرفته‌اند.


معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور هدف از اجرای «برنامه جامع اصلاح نظام اداری - دوره دوم (۱۳۹۹- ۱۳۹۷)» در ۱۰ برنامه را کاراتر کردن دولت عنوان کرد و گفت: برنامه اولی که در این بین مد نظر بوده است، «مهندسی نقش و ساختار دولت» است که در این برنامه کاهش ۱۲ درصدی حجم دولت مد نظر بوده است.
وی تصریح کرد: دومین بنرامه این برنامه جامع «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری» بود زیرا در این برنامه باید به رتبه 70 شاخص توسعه دولت الکترونیک برسیم درحالی که در حال حاضر در رتبه 93 قرارداریم.


صدری صریح کرد: «ارائه خدمات در فضای رقابتی» سومین برنامه جامعه است که دراین طرح امید داریم که ۵۰ درصد از واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی براساس قیمت تمام‌شده در فضای رقابتی انجام بشود. در این بین نیز سهم هریک از دستگاه‌ها در این برنامه مشخص شده است.
وی گفت: «مدیریت سرمایه انسانی»، چهارمین برنامه است که در آن به دنبال کاهش ۱۲ درصد نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در کل کشور هستیم؛ البته برخی دستگاه ها باید بیش از 12 درصد کاهش نیروی انسانی داشته باشند.



صدری با ذکر این مطلب که باید حداقل ۶۰ درصد از انتصابات مدیران منطبق با دستورالعمل شورای عالی اداری و مبتنی بر شایستگی مدیران باشد، تصریح کرد: برای اعطای گواهی‌نامه‌های شایستگی، لازم است کانون‌های ارزیابی را راه‌اندازی کنیم و باید در هراستان، حداقل یک کانون ارزیابی وجود داشته باشد و باید برای راه‌اندازی این کانون در استان قم اقدام شود.

 


وی افزود: بر اساس این برنامه باباید متوسط سن مدیران هشت سال کاهش یابد، همچنین باید در کاهش سن مدیران و انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی اقدام‌های لازم انجام شود.
وی گفت: برنامه پنجم «بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی» و برنامه ششم نیز «توسعه فرهنگ سازمانی» است که یکی از مهمترین برنامه ها است؛ برنامه هفتم نیز «صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری» است.


معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: برنامه هشتم را «ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری» است؛ باید در این برنامه شاخص ادراک عدم فساد از ۳۰ به ۴۵ برسد و بهبود شاخص پاسخگویی از ۱۱.۳۳ به ۴۵ برسد.
 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

صدری نوش‌آبادی، تصریح کرد: «مدیریت بهره‌وری نظام اداری و اجرایی کشور» برنامه نهم این برنامه جامع است؛ برنامه دهم هم «نظارت و ارزیابی» است.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: درحال حاضر تعداد کارمندان دولت در استان قم ۲۹ هزار و ۱۰۱ تن است که در حقیقت ۱.۲۸ درصد از کل کارمندان دولت را پوشش می‌دهد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics