تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحصیل ۲۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه شهرکرد

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شهرکرد، گفت: از دو سال قبل تاکنون، ۲۰ دانشجوی غیر ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های حقوق و ادبیات فارسی در دانشگاه شهرکرد در حال تحصیل هستند

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا سعید کریمی اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد با دارا بودن ۳۵۰ عضو هیات علمی، از نظر شاخص کیفی در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه‌ای بین ۲۱ تا ۳۰ را داراست که خوشبختانه دانشکده‌های فنی –مهندسی، منابع طبیعی، کشاورزی و دامپزشکی بر اساس رتبه‌بندی دانشکده‌ها جزء دانشکده‌های اثرگذار در سطح کشور هستند.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: در میان نظام بین‌المللی رتبه‌بندی تایمز ( times higher education) در سال جاری میلادی، ۴۰ دانشگاه از ایران حضور دارند که خوشبختانه دانشگاه شهرکرد هم در این رتبه‌بندی حضور دارد.
 

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: توجه بیشتر به آموزش و پژوهش در کشور در راس کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است، ارتباط اعضای هیات علمی با صنایع طی مدت ۹ ماه تا یک سال به‌منظور آشنایی بیشتر با مشکلات صنعت‌گران و سپس ارائه راهکار در سطح تئوری در دانشگاه، هدف‌مند کردن پایان‌نامه‌ها متناسب با مشکلات سطح کشور از جمله صنعت و کارآفرینی، گذر از تئوریک بودن دروس به عملیاتی کردن آن‌ها به‌خصوص در رشته‌های کشاورزی و مهندسی، تبادل پیمان‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها در سطح بین‌المللی سبب ارتقا سطح کیفی دانشگاه‌ها می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل استان در بخش کشاورزی، تصریح کرد: دانشگاه در حال فعالیت مستمر در حوزه کشاورزی است و می‌تواند ادعا کند که موفق بوده است، بنابراین دانشگاه  فن‌آفرین می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.

کریمی با اشاره به حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شهرکرد، گفت: از دو سال قبل تاکنون، ۲۰ دانشجوی غیر ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های حقوق و ادبیات فارسی در دانشگاه شهرکرد در حال تحصیل هستند و تاکنون ۲ دانشجوی غیر ایرانی در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده‌اند که هم‌اینک به‌عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کشور افغانستان مشغول به خدمت هستند.
 


کریمی با بیان افزایش رشته‌های تاثیرگذار و میان‌رشته‌ای در جامعه، در ادامه گفت: اضافه کردن رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد، حسابداری و بیوتکنولوژی در دانشگاه شهرکرد و در دانشکده هنر شهر فارسان رشته‌ فرش در مقطع کارشناسی ارشد و طراحی لباس در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.
 

وی خاطرنشان کرد: دانشکده هنر فارسان برای نخستین بار از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری در رشته علوم سیاسی کرده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به روند ساخت دانشکده‌ منابع طبیعی بروجن، گفت: پروژه ساخت دانشکده‌های منابع طبیعی و فنی - مهندسی شهر بروجن با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که رشته مهندسی مواد-متالوژی با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی خوشبختانه فعالیت علمی خود را آغاز کرده است و اضافه شدن رشته‌های جدید در این دو دانشکده منوط به تکمیل ۱۰۰ درصدی ساخت فیزیکی دانشکده‌هاست.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

کریمی در پایان گفت: دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه شهرکرد که ظرفیت توسعه یافتگی را دارند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند و از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای ورود در توسعه زیرساخت‌های عمرانی در حد توان، دعوت به‌ عمل می‌آوریم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics