تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بی‌پولی یقه بسکتبال همدان را گرفته!

تنها نماینده استان همدان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور، با مشکلات و دغدغه های بسیاری برای شرکت در مسابقات و بازی در لیگ مواجه است و همه این دغدغه ها از ریز و درشت به نداشتن اسپانسر، بی پولی و جیب خالی تیم گره خورده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ،فرماندار شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ تیم بسکتبال در سراسر کشور در لیگ دسته یک حضور دارند که تیم اسدآباد نیز به عنوان تنها تیم بسکتبال نماینده استان همدان در لیگ دسته یک کشور فعالیت دارد و این امر برای شهرستان و استان همدان یک افتخار بزرگ به شمار می رود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مجید درویشی با بیان اینکه ورزش یکی از شاخص های رشد و بالندگی هر جامعه است و تیم های ورزشی به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان تنها نماینده استان در لیگ دسته یک بوده و با بودجه شخصی خود در بازی ها حضور و فعالیت دارد، نیاز به حمایت مسئولان برای برند ماندن داشت که در همین راستا پیگیری هایی را انجام داده ایم.


وی افزود: با پیگیری های انجام شده ۲۰ میلیون تومان از طریق  وزیر ورزش و جوانان بابت کمک به تیم بسکتبال اسدآباد اختصاص داده شده که این میزان اعتبار را وزیر ورزش برای ورودی تیم بسکتبال شهرستان لحاظ کرده است. ۴۰ میلیون تومان هم مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار است کمک کند که نیمی از آن قبل از شروع و نیم دیگر در حین بازی ها پرداخت می شود.


فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: قرار است ۲۰ میلیون دیگر نیز از کارخانجات سطح شهرستان شامل کنستانتره، گندله سازی، شرکت صبانور و کاویان پود از طریق سایر دستگاه ها پیگیری و وصول شود که اگر این رقم تکمیل شود با توجه به درخواست ۸۰ میلیون تومانی تیم بسکتبال اسدآباد مشکل مالی آنها مرتفع خواهد شد.


سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه هر لیگی در مسابقات قهرمانی استانی، شهرستانی و یا کشوری که شروع می شود، لیگ بخش خصوصی محسوب شده و مسائل مالی آنها باید با اسپانسر باشد، اظهار کرد: هر گونه کمک مالی اداره ورزش و جوانان به باشگاه ها برای مسابقات حرفه ای ممنوع بوده و در این راستا هیچ گونه مستثنی و فرقی در رابطه با باشگاه ها وجود ندارد.


حمیدرضا رجبی با اشاره به اینکه حمایت ها و کمک هایی به صورت جزئی و نامحسوس به باشگاه ها انجام می گیرد، افزود: متأسفانه به صورت مستقیم دست اداره ورزش و جوانان در راستای کمک به تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان تنها نماینده استان همدان در لیگ دسته یک کشور بسته و گیر است و هر تیمی که وارد مسابقات لیگ شده و در مسابقات شرکت دارد، باید برای درآمد و هزینه های خود برنامه ریزی داشته باشد.


وی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان می توانند در حمایت های مالی و معنوی از تیم بسکتبال اسدآباد نقش مؤثری داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان خود نیز بسکتبالیست بوده و همواره با حضور خود در تماشای مسابقات و بازی های تیم، حمایت معنوی چشمگیری از تیم بسکتبال اسدآباد داشته که این حرکت زیبای او ضمن قابل تحسین بودن، به بچه های تیم انگیزه بالایی در ارائه بازی های بهتر داده است.


رجبی با اشاره به اینکه سرمربی تیم بسکتبال اسدآباد یکی از قدیمی ترین سرمربی های بسکتبال کشور است، یادآور شد: تیم بسکتبال اسدآباد خوشبختانه دارای سابقه و تجربه چند ساله درخشانی بوده و ریاست هیئت به عنوان عضو شورای اسلامی شهر برای کمک به تیم بسکتبال می تواند منابع خوبی جذب کند.

 


وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بهتری برای تیم بسکتبال شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: طبق ماده ۸۸ اماکن ورزشی طی مزایده ای به تیم های ورزشی واگذار می شود که امسال در این مزایده تیم بسکتبال اسدآباد برنده شده و بعد از سال ها سالن ۱۵۰۰ نفری شهر اسدآباد به مدت سه سال در اختیار این تیم قرار گرفته که این امر موجب آن خواهد بود که بتواند برنامه های بهتری را اجرا کند و برای درآمدزایی در مواقعی که در این سالن سانس نداشته باشد، تیمداری کرده و سالن را به دیگر تیم ها واگذار کند.

 

رجبی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان تعمیر و تجهیز لازم سالن ۱۵۰۰ نفری را انجام داده و کامل و آماده براساس مزایده انجام شده در اختیار این تیم قرار گرفته است، اظهار کرد: تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان تنها نماینده استان در لیگ دسته یک کشور به علت مشکلات مالی در زمان اعزام و مسابقات دارای دغدغه های بسیاری در رابطه با اسکان، خوابگاه و هزینه تردد و ایاب و ذهاب و غذا است.


وی افزود: برای مرتفع شدن مشکل خوابگاه در زمان اعزام و مسابقات قراردادی گذاشتیم که تیم هایی که از استان های دیگر به عنوان میهمان به شهرستان می آیند، مجانی از خوابگاه تربیت بدنی استفاده کنند اما به شرطی که آنها هم در مواقع میزبان بودن در شهر و یا استان خود اجازه استفاده مجانی از خوابگاه را به تیم بسکتبال اسدآباد دهند و به این ترتیب مشکل خوابگاه تیم بسکتبال شهرستان را فعلاً در بحث اعزام مرتفع کرده ایم.


رجبی در ادامه با اشاره به اینکه تیم ها در زمان اعزام و مسابقات از یک یا دو روز قبل به مقصد مورد نظر میزبان می روند تا قبل از هر مسابقه استراحت داشته باشند، ادامه داد: تیم بسکتبال اسدآباد به علت مشکلات مالی و هزینه های بالای غذا، اسکان و هزینه های ایاب و ذهاب در صورتی که مسابقه داشته و میهمان شهر و یا استان دیگر باشد به ناچار چند ساعت قبل از مسابقه به مقصد مورد نظر می رود که این امر موجب آن بوده که تیم بسکتبال اسدآباد هیچ استراحتی نداشته و با خستگی راه در مسابقات حضور یابد.


وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا از اداره کل در این رابطه برای تیم بسکتبال  کمک هایی بگیریم، خاطرنشان کرد: هیئت تیم بسکتبال اسدآباد نیز برای جذب حمایت مالی پیگیر بوده و قول هایی نیز برخی مسئولان به این هیئت داده اند اما طی آخرین خبرها تاکنون چیزی به حساب آنها واریز نشده است.


سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد گفت: استعدادها و ظرفیت های زیادی در ورزش شهرستان وجود دارد و برای شکوفایی هیئت های ورزشی، تیمداری و باشگاه داری ملزم به جذب حامی و اسپانسر هستند و این درحالیست که حمایت مالی از تیم های ورزشی شهرستان ضعیف بوده و امیدواریم شرایطی پیش آید که بخش خصوصی تیم های ورزشی به ویژه تیم بسکتبال را حمایت کرده و تیمداری کنند.


سرمربی تیم بسکتبال اسدآباد هم به خبرنگار ایسنا گفت: تیم بسکتبال اسدآباد با بودجه شخصی در حال فعالیت است و متأسفانه هیچ بودجه و اعتباری به این تیم به عنوان تنها نماینده استان همدان در لیگ دسته یک کشور اختصاص نیافته و از جایی حمایت نمی شود.
کریم اسدی اضافه کرد: بازی کردن اعضای تیم با دست خالی در لیگ دسته یک کشور کار سختی بوده و این درحالیست که دیگر تیم ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده اند.


وی با اشاره به اینکه تیم بسکتبال اسدآباد به عنوان افتخار استان در صورتی که مورد حمایت قرار گیرد به طور قطع موفقیت های خوبی را از آن خود خواهد کرد، یادآور شد: در حال حاضر این تیم بدون تمرین در هفته ششم مسابقات شرکت کرده و با وجود بی پولی، بازی و مسابقات خوبی را از خود نشان داده که می طلبد مسئولان توجه ویژه ای به این تیم داشته باشند.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

در پایان اینکه تیم بسکتبال اسدآباد نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی و شرکت ها و کارخانه های صنعتی فعال است تا بتواند با انگیزه و قدرت بیشتری در لیگ حضور داشته باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics