تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعتبارات شرکت‌های دولتی،بانک‌ها و مؤسسات ۳ برابر بودجه عمومی کشور

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه اعتبارات شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات سه برابر بودجه عمومی است، گفت: یک هزار و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص دارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا کاتب شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری آرادان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه در بودجه کلان کشوری بیشترین بار مسئولیت بر دوش کمیسیون تلفیق مجلس قرار دارد، اظهار داشت: در بودجه سال آینده اعتبارات شرکت‌های دولتی، مؤسسات و بانک‌ها یک هزار و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان معادل سه برابر بودجه عمومی کشور اختصاص‌یافته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بابیان اینکه درمجموع ۳۹۰ مؤسسه و شرکت دولتی در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۱۹۰ شرکت زیان‌ده هستند و این مسئله یکی از آسیب‌های جدی اقتصادی در کشور محسوب می‌شود.

 

ضرورت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

نماینده گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد شفاف یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجلس در سال‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: اقتصاد شفاف باعث کاهش تورم و ایجاد رونق اقتصادی می‌شود و یکی از بهترین شیوه‌هایی است که موجب ایجاد تحول مثبت اقتصادی خواهد شد.


کاتب با تأکید بر اینکه ایران از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیست، یادآور شد: در شرایطی که اعتبارات نقدی وجود ندارد، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تنها راه ایجاد اشتغال پایدار و خروج از رکود اقتصادی است.


وی با اشاره به اینکه طرح اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق عشایری از دیگر فعالیت‌های مهمی است که از سوی مجلس برنامه‌ریزی‌شده است، اضافه کرد: این طرح در قانون بودجه سال آتی تصویب می‌شود و درصدد تقویت اعتبارات دولت در این بخش هستیم.


بهره‌برداری از تسهیلات تبصره ۱۸ برای اجرای طرح‌های آرادان

نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان در ادامه گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در راستای کمک به طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت ارائه می‌شود که باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.


کاتب بابیان اینکه آرادان نیز ظرفیت‌های مطلوبی برای بهره‌گیری از این تسهیلات دارد، تصریح کرد: این شهرستان یکی از شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت است و باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.
وی با اشاره به تحقق اهداف توسعه پایدار در شهرستان‌های گرمسار و آرادان بیان کرد: در حال حاضر مهاجرت معکوس به روستاها در این منطقه محقق شده است و هیچ روستایی خالی از سکنه وجود ندارد، بنابراین باید در راستای ارائه خدمات رفاهی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اقدامات مؤثری انجام شود.
 

نماینده مردم گرمسار و آرادان و ایوانکی در پایان بابیان اینکه پروژه پل راه‌آهن روستای یاتری به‌زودی آغاز می‌شود، تأکید کرد: اجرای پروژه پل ورودی آرادان نیازمند تأمین و تخصیص اعتبارات است و پیگیری‌های لازم برای اجرا و تکمیل این طرح در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics