تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلینیک تخصصی حقوق کودک در شیراز افتتاح شد

اولین کلینیک تخصصی حقوق کودک باحضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در شیراز افتتاح شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ، طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری اولین کلینیک تخصصی حقوق کودک در استان فارس افتتاح شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در این جلسه گفت: یکی از برجسته‌ترین مسائل حقوق شهروندی، حقوق کودک است که همچون هاله‌ای باید کودکان را در درون خود بگیرد و آنها را مورد حمایت قرار دهد ودراین راستا باید این سازو کارها فراهم شود.

محمود عباسی گفت: یکی از بهترین سازو کارهای ایجاد حقوق شهروندی کودکان، کلینیک‌های تخصصی حقوق کودکان است که به عنوان آخرین دستاورد علمی حقوق کودکان مطرح و یکی ازبهترین گزینه‌ها برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.


وی عنوان کرد: بهترین گزینه برای ایجاد این کلینیک‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هستند که می‌توانند برنامه‌های راهبردی این کلینیک را که شامل آموزش، مشاوره و ترویج حقوق شهروندی کودک می‌شود را به مرحله اجرا بگذارند.
وی درخصوص ایجاد این کلینیک‌ها دراستان فارس گفت: اولین کلینیک تخصصی حقوق کودک در استان فارس و در دوفرهنکسرا به اجرا درمی آید و باتوجه به اینکه استان فارس زیر ساخت‌های لازم را برای اجرای این کلینیک‌ها دارد، انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد گسترش این کلینیک‌ها در سطح استان فارس باشیم.


در حاشیه این نشست مدیرکل اموربانوان استانداری فارس گفت: باتوجه به اهمیت توجه به حقوق کودکان، کنفرانس تخصصی حقوق کودک درشهرشیرازبرگزار شد که دراین کنفرانس فعالان حوزه‌ی کودکان در بخش‌های دولتی و غیردولتی حضور داشتند.


سیده معصومه دستغیب گفت: دراین کنفرانس بخش‌های دولتی فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه کودکان را ارائه دادند همچنین سه انجمن غیردولتی نیز که در حوزه کودکان کار کرده اند مهمترین فعالیت‌ها و همچنین پیشنهادات و کمبودهایی که در بخش کودکان وجود دارد را به بحث و گفتگو گذاشتند.
 


دیرکل امور بانوان استانداری فارس در پایان گفت: به نظر می‌رسد که انجام این کار بزرگ در استان فارس ٬منشاء ارتباط بیشتر فعالان حوزه کودک در بخش‌های دولتی و غیردولتی شود و در انسجام فعالیت‌ها و کیفیت بخشی فعالان حوزه کودک تأثیر مستقیم بگذارد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics