تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرمانشاهی‌ها ۱.۵ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: میزان معوقات سیستم بانکی استان حدود ۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر،به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان دلایل عدم پرداخت سهام عدالت به حساب سهامداران پرداخت و اظهار داشت: سود سال ۹۷ قرار بود پرداخت شود اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و یکی از مهمترین دلایل آن تأخیر در تشکیل مجامع برخی از شرکت‌ها بوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: در بهمن ماه امسال میزان سود هر سهم مشخص می‌شود و از ابتدای اسفند ماه سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه ارزش سود ۵ برابر شده و بسته به نوسان بازار سرمایه ممکن است میزان این سود تغییر کند در حال حاضر حق خرید و فروش سهم سهام عدالت وجود ندارد ولی برای آزادسازی سهام عدالت یک لایحه در مجلس در حال بررسی و تصویب است که اگر به تصویب نهایی برسد و تبدیل به قانون شود، آزادسازی انجام می‌شود.

 

محمدی خاطر نشان کرد: در سبد سهام عدالت شرکت‌های مختلفی از جمله فولاد، ذوب‌آهن، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و خودروسازی‌های مهم قرار دارند.

 

حدود ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت شده‌اند

وی ادامه داد: در کشور حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت شده‌اند که ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر از آنها یا شماره شبا آنها وارد نشده و یا اصلاح نشده است که سود آنها به حساب واریز شده و در صورت اصلاح حساب می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بیان داشت: در استان کرمانشاه ۲۰۰ هزار نفر با مشکل شبا مواجه هستند که باید در اسرع وقت آن‌را اصلاح کنند یا شماره شبا را وارد کنند.

 

این مسئول درباره سهام عدالت افراد فوت شده عنوان کرد: در کل کشور ۲ میلیون نفر فوتی داریم که در این زمینه وراث می‌توانند به دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه کنند و با داشتن مدارک، سهم و سود سهام بین وراث توزیع می‌شود.

وی در خصوص امکان ثبت نام جدید گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام جدید برای سهام عدالت وجود ندارد و حتماً قانونگذار باید بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ آن را تصویب کند و این منوط به قانون جدید است.

محمدی گفت: آخرین اطلاعات مشمولین سهام عدالت در دیماه سال ۹۵ بروز رسانی شد که در صورت آزادسازی این افراد منعی برای خرید و فروش ندارند.

 

تا پایان مرداد کل سپرده‌های بانکی استان حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در ادامه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف استان ارائه داد و افزود: تا پایان مرداد ماه مانده کل سپرده‌های بانکی استان حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول ادامه داد: از این میزان ۳ هزار میلیارد نزد بانک مرکزی سپرده قانونی است و منابع بانکی ۲۱ هزار میلیارد تومان است که می‌تواند در راستای اشتغال و تسهیلات بانکی دخل و تصرف کند.

محمدی بیان داشت: از میزان ۲۱ میلیارد تومان منابع بانکی تا کنون ۱۷ میلیارد تومان به صورت تسهیلات پرداخت شده است و می‌توان گفت نسبت منابع به مصارف ۸۱ درصد است.

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که خصوصی هستند میزان منابع به مصارف آنها زیر ۵۰ درصد است، افزود: همچنین میزان معوقات سیستم بانکی استان کرمانشاه ۱,۴۸۰ میلیارد تومان است.

 

۳۵۰ میلیارد تومان طی ۸ ماه حق بیمه در کرمانشاه پرداخت شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۳۵۰ میلیارد تومان طی ۸ ماه حق بیمه پرداخت شده اما خسارتی که که پرداخت شده حدود ۲۴۳ میلیارد تومان است.

این مسئول تعداد شرکت‌های در تملک بانک‌ها را ۲۴ شرکت عنوان کرد و گفت: طی ۲ مرحله برای واگذاری این شرکت‌ها مزایده برگزار شد که تا کنون عملاً خریداری برای آنها پیدا نشده است البته گفتنی است ابتدای سال ۹۷ تعداد شرکت‌های در تملک بالای ۵۰ شرکت بوده است.

محمدی بیان داشت: در حوزه گمرک نیز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن صادرات به ارزش یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون دلار داشتیم که واردات ما در این راستا ۴۵ میلیون دلار است و بیشتر در خصوص واردات مواد اولیه است.

 

۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون سهم خرید و فروش شده است

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماه امسال ۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون سهم خرید و فروش شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی سهام معامله شده استان کرمانشاه نیز ۲,۱۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه در بازار سرمایه سهم بالایی نیست، گفت: اگر مردم سهام شرکت‌های استان‌های دیگر را خریداری کنند در واقع به سرمایه در گردش استان‌های دیگر کمک می‌کنند و هیچ منفعتی برای استان کرمانشاه ندارد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش افزود: در حوزه نظارت مالی پروژه خزانه داری الکترونیک را به عنوان نهمین استان کشور استارت زدیم و به این ترتیب تمام پرداخت‌های سیستم دولتی به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود که با این کار تسریع و سهولت را در کارها رقم زدیم.

 

۹۰ درصد از اموال غیر منقول دولت را با تمام اطلاعات در سامانه ثبت و قابل رصد کردیم

محمدی بیان داشت: پروژه مولد سازی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه نظارت مالی است که با تشکیل آن ۹۰ درصد از اموال غیر منقول دولت را با تمام اطلاعات در سامانه ثبت و قابل رصد کردیم.

وی گفت: بر این اساس توانستیم ۱۴۵ ملک را به بازآفرینی شهری معرفی کنیم که ۶ مورد آن مناسب کارآفرینی بود و در حال حاضر در دست اقدام است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده است که از فروش اموال منقول و غیر منقول بتوانیم ۵۰ هزار میلیارد را تأمین کنیم.

 

این مسئول در ادامه به پروژه احداث کارخانه کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مجوز این پروژه هیچ منع قانونی ندارد و این پروژه قرار است در ۲۲ هزار هکتار با سرمایه گذاری مستقیم کشور چین احداث شود.

وی افزود: سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه ۱۰۰ میلیون یورو و اشتغال ۱۵۰۰ به صورت مستقیم که ۱۴۰۰ نفر از افراد بومی خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه ۸۰ درصد محصولات این کارخانه به منظور صادرات تولید می‌شود، اظهار داشت: این پروژه قرار است چینی و سرامیک با کیفیت و ابعاد منحصر به فرد در ایران تولید کند و از برند خود کرمانشاه در تولیدات استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: البته یک شرکت چینی نیز در زمینه فولاد قرار بود ورود پیدا کند که به آنها اجازه داده نشد چرا که در زمینه فولاد فعال هستیم مگر اثبات کند که بالادستی و یا پایین دستی تولیدات ماست.

این مسئول از کلنگ زنی کارخانه تولید منگنز و سیلیکون در سه شنبه همین هفته خبر داد و تصریح کرد: این کار با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورو شرکت چینی و اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید سالانه ۲۰ هزار تن درسال آلیاژ منگز صورت می‌گیرد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی در خصوص پروژه احداث گلخانه ۲۲ هکتاری حیدر آباد نیز گفت: این پروژه اشتغال ۶۰ نفر و تولید سالانه ۲۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای صادراتی را به دنبال دارد که اقدامات اولیه آن انجام شده و در مرحله واگذاری زمین منابع ملی در حیدر آباد بیستون از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی و اخذ قرار داد و موافقت اصولی است.

 

محمدی همچنین از ۱۶ سرمایه گذاری جدید در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این سرمایه گذاری تحولات خوبی در توسعه اقتصادی استان ایجاد شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics