تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۹۰۰۰ شغل در کرمان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۹ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل مربوطه در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مشترک در میان همه پروژه‌های استان است، اظهار کرد: ما ۴ درصد جمعیت کشور را داریم و رتبه اقتصاد استان کرمان در کشور دهم است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان این مطلب که از جمله چالش‌های مهم استان یکی ساختارهای سنتی در حوزه اقتصاد مقاومتی و دیگری بحران آب است، اظهار داشت: در زمینه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، استان نسبت به متوسط کشوری چندین برابر جلوتر است و در نقطه مقابل در بخش خدمات فاصله زیادی با متوسط کشوری داریم چراکه حوزه کشاورزی نقش پررنگ‌تری را در استان دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که بهره وری از آب در استان نصف متوسط کشوری است، اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی مربوط به واحدهای تولیدی خرد در استان است.

 

رودری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جلسات در مرکز استان کرمان و ۴۰ درصد در شهرستان‌های استان برگزار شده است، اظهار کرد: ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی داریم که ۱۶ پروژه آن برش استان در پروژه‌های ملی است همچنین تعداد ۲۲۶ از پروژه‌ها پیشنهادی استان است.

 

وی با بیان این مطلب که با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۹ هزار شغل ایجاد می‌شود، بیان داشت: بیش از ۶۴ درصد مشکلات این پروژه‌ها مربوط به تأمین مالی است که نیازمند توجه جدی به این مسئله است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که ۲۶ بنگاه بزرگ استان کرمان در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مشارکت می‌کنند، افزود: قرار بر این است که این معین‌ها در زمینه‌های مختلف برای توسعه استان همکاری کنند و برای معین‌ها یک دوره سه ساله (۹۷، ۹۸، ۹۹) تعریف شد که در این مدت برای ۴۱ هزار نفر اشتغالزایی شود.

 

رودی اضافه کرد: ۱۸ هزار میلیارد هدف گذاری سرمایه گذاری امسال در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شده است که ۱۲ درصد آن محقق شده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics