تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت‌های دانش بنیان کرمان کالاهای وارداتی را تولید کنند

ایرنا - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی این استان سالانه حدود ۴۰۰ میلیون یورو واردات دارند گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه ورود و این کالاها را در داخل کشور تولید کنند بخش عمده‌ای از تحریم‌ها حل خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری  ایرنا، محمدرضا پور ابراهیمی شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه علم و فناوری استان کرمان افزود: یک هزار و ۴۰۰ قلم کالای وارداتی به کشور سال گذشته ممنوعیت واردات گرفته و این یک فرصت است که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند این کالاها را در داخل تهیه کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: در استان کرمان برای شرکت گل گهر سیرجان حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ قطعه نیاز داریم که شرکت های دانش بنیان می توانند  آن را تامین کنند. و ما را از واردات بی نیاز سازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمایت از ممنوعیت واردات کالاهای دارای امکان ساخت در داخل و کمک به کارخانه نوآوری کرمان درخواست ما از معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

 

وی اظهار داشت: درخواست داریم موارد مربوط به امکان تامین قطعات و لوازم وارداتی به کشور از طریق مراکز استانی از سوی پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها در قالب محدودیت واردات انجام شود که اگر بتوانیم فقط  ۵۰ درصد از ۴۰۰ میلیون یورو واردات را از داخل استان تامین کنیم توسعه قابل توجهی در اقتصاد دانش بنیان انجام خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ مصوبه برای مناطق ویژه اقتصادی مرکز استان کرمان داشته ایم که یک مورد برای شهر کرمان است که شورای نگهبان ایراداتی داشته و اگر مشکل خاصی نباشد طی هفته آینده تصویب خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت اقدامات خوبی در استان انجام شده و درخواست داریم مرکز شتاب‌دهنده در حوزه تخصصی بخش کشاورزی در کرمان راه‌اندازی شود و شرکت های دانش بنیان در این حوزه کمک کند.

استاندار کرمان گفت: این استان به لحاظ علمی، پژوهشی و دانشگاهی سابقه درخشانی دارد و نخستین مرکز پارک علم و فناوری این استان مربوط به سه دهه قبل است که به عنوان مرکز علم و پژوهش مشهور بود.

محمدجواد فدایی افزود:  ارتباط بین دانشگاه و مدیریت استان کرمان می تواند کمک کند به اینکه سرعت بیشتری در تحولات علمی و فنی استان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمان را جدی‌ بگیریم و  لازم است قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در کرمان راه‌اندازی شود و با راه‌اندازی این قرارگاه بسیاری از مشکلات و تبعات اجتماعی و اقتصادی استان برطرف می‌شود.

 

محمدمهدی زاهدی افزود: تا سال ۱۴۰۴ باید بتوانیم به جایی برسیم که استان کرمان در منطقه کشورهای خلیج فارس بسیاری از محصولات داخل کشور و کشورهای همسایه را تولید کند.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری نیز در کرمان نیاز است اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف به تعامل نیاز داریم و با پشتیبانی خوب و به‌دور از حاشیه‌های سیاسی شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خوبی داشتند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics