تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخصیص ۳۰۴میلیاردتومان اعتبار برای ۲۳دستگاه اجرایی مرکزی دربودجه۹۹

اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان بودجه برای ۲۳ دستگاه اجرایی این استان در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، رقیه یادگاری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بودجه کل کشور در سال آینده یک هزار و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان است که با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به بودجه سال ۹۸ همراه است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: از بودجه سال آینده مبلغ ۴۸۴ هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت اختصاص دارد که ۷۵ درصد آن متعلق به بودجه شرکت‌ها است.
 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ۹۸ هزار میلیارد تومان از رقم بودجه ۹۹ مربوط به بحث واگذاری‌ها و دارایی‌های سرمایه‌ها که از محل فروش نفت می‌باشد، است که با ۳۷ درصد کاهش مواجه بوده و ۲۰ درصد از منابع عمومی دولت را تشکیل می‌دهد.
 

یادگاری بیان کرد: در بودجه ۹۹ واگذاری دارایی‌های مالی با ۱۲۴ هزار میلیارد تومان با ۱۴۴ درصد افزایش همراه است که بیشتر به بحث انتشار اوراق تسویه و اسناد خزانه می‌پردازد.
 

وی اظهار کرد: استان مرکزی در بودجه سال آینده ۲ و سه دهم درصد از درآمدهای استان‌ها را معادل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید وصول کند که نسبت به بودجه ۹۸ که دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود نزدیک به ۴۰ درصد افزایش درآمدها را شاهد باشیم.
 


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: بخش عمده مالیات‌ها مربوط به شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی است و با استفاده از راهکارهای کارآمد همانند پوشش مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌توان در آمدهای مالیاتی را افزایش داد.
 

یادگاری عنوان کرد: در کلان کشور نزدیک به ۷۵ درصد از مصارف بودجه سال آینده مربوط به هزینه‌ها است که ۳۰۴ میلیارد تومان منابع مالی از این محل برای ۲۳ دستگاه این استان در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه امسال ۹ درصد افزایش داشته است.
 

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در بودجه سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، گفت: سهم استان مرکزی از این اعتبارات ۴۵۷ میلیارد تومان است و نسبت به سال ۹۸ که ۴۲۰ میلیارد تومان بود با ۸ درصد افزایش همراه است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics