تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۱هزار میلیاردتومان کمک هزینه معیشتی در بودجه ۹۹ پیش بینی شده است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۳۱ هزار میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر پیش بینی شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر کریمی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: حسب دستور مقام معظم رهبری و نظر صاحب‌نظران در لایحه بودجه سال ۹۹ اصلی ترین نکته، اصلاح ساختاری بودجه است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: زمینه و بستر مناسب‌تری برای اصلاح ساختار بودجه فراهم آمد اما متأسفانه از این فرصت برای اصلاح ساختار در سال جاری و بودجه سال آینده استفاده نشده است.
 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اصلاح ساختار یعنی بتوان راهکارهایی برای افزایش درآمدهای سالم در بودجه برای دولت فراهم ساخت و از محل منابع و مصارف کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم که نتایج آن کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت و حل مشکل کسری بودجه است.
 

وی اظهار کرد: از مجموعه کل بودجه عمومی کشور که کمتر از دو هزار میلیارد تومان است، یک میلیون و ۴۸۴ هزار میلیارد بودجه شرکت‌های دولتی است که ۷۵ درصد بودجه کشور را تشکیل می‌دهد.
 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه شرکت‌های دولتی گفت: طی سال‌های ۹۹-۹۰ رقم بودجه شرکت‌های دولتی از ۳۵۵ هزار میلیارد تومان به یک میلیون و ۴۸۴ هزار میلیارد تومان رسیده که ۳.۶ برابر شده است و در لایحه بودجه ۹۹ افزایش ۱۶.۲ درصدی بودجه شرکت‌های دولتی را شاهد هستیم.
 

کریمی اظهار کرد: متأسفانه بخش اعظمی از شرکت‌های دولتی زیان ده بوده و عایدی خاصی از بابت سود سهام به سهامدار (دولت) واصل نمی‌شود و از مجموع ۳۸۵ شرکت دولتی نزدیک به نصف زیان ده هستند و رقم زیاندهی آنها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.
 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت: مجموع مالیات‌ها در بودجه سال آینده ۱۷۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به رقم مصوب سال جاری ۲۶ درصد رشد پیش بینی شده است.
 

کریمی بیان کرد: اکنون تمام فشار متوجه مودیان و فعالین اقتصادی است که در این راستا وصول مالیات معوقه انجام شده است.

وی گفت: یک میلیون بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه به فروش می‌رسد و جمع ریالی سهم دولت از فروش نفت ۴۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود که خالص درآمد دولت است.
 

کریمی بیان داشت: در آمد دولت از مالیات، نفت و سایر درآمدها است که سایر درآمدها شامل انتشار اوراق و استقراض دولت از مردم بوده است.

وی اطهار کرد: حقوق کارکنان دولت در سال آینده با ۱۵ درصد افزایش پیش بینی شده است که اعتقاد ما بر الگوی رشد پلکانی حقوق‌ها است.
 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ۳ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان، ۳۱ هزار میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌هایی که سالانه پرداخت می‌شود برای ۷۸ میلیون نفر در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.
 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

کریمی افزود: معافیت حقوق کارکنان دولت از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرد و تسهیلات ازدواج همان مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ازای هر نفر می‌باشد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics