تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزایای تحصیل در کشور آلمان و کانادا

آلمان کشوری ثروتمند است که دورنمایی روشن برای آینده کاری و سفر در اروپا را پیش رو دارد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، بنابر اعلام لیگال اپلای، ادامه تحصیل در آلمان  یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به این کشور است.  این کشور بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش عالی دارد که بیش از ۲ میلیون دانشجوی داخلی و خارجی در این مراکز تحصیل می‌کنند که شامل مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و در بعضی مراکز پسادکتری می‌شود. کشور آلمان یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان است که تقریباً تمامی مقاطع خدمات رایگان اراِئه می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دانشجویان لیسانس در این کشور هیچ هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنند و زبان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در مقطع لیسانس آلمانی (به‌جز چند دانشگاه خصوصی که به زبان انگلیسی) ارائه می‌شود که دست‌کم باید سطح ب ۱ زبان آلمانی داشته باشند.


تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس نیز همچون لیسانس رایگان است و بارزترین تفاوت این دو مقطع تنوع رشته‌های مقطع ارشد و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی است که ملزم داشتن سطح زبان ب ۲ آلمانی یا آیلتس ۵/۶ هست.


پذیرش در مقطع دکتری نیاز به داشتن سطح علمی بالا، رزومه و شرایط مناسب دارد. بورس‌های مختلف تحصیلی برای مقطع دکتری ارائه می‌شود که واجدین شرایط می‌توانند با دریافت این کمک‌هزینه به تحصیل و تحقیق در این کشور بپردازند.


همان‌طور که اشاره شد هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های آلمان تقریباً رایگان هست و ممکن است تنها حدود ۲۰۰ یورو در هر ترم به دانشگاه پرداخت کنند. با این‌ حال دانشجویان باید قادر باشند سایر هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت با مبلغی حدود ۶۰۰-۷۰۰ یورو می‌توان یک زندگی دانشجویی معمولی در آلمان داشت. کار دانشجویی یکی از روش‌های تأمین زندگی در زمان تحصیل هست به شرطی که در طول‌ترم بیش از ۲۰ ساعت در هفته شاغل نباشند.

 

برترین دانشگاه‌های آلمان

این کشور یکی از اولویت‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است، شرایط بسیار مناسب تحصیلی، استانداردهای بالای آموزشی و اجتماعی، خدمات متنوع و جامع دولتی، امکان کار در آلمان همگی از مواردی هستند که دانشگاه‌های آلمان را به مقصدی امن و مطلوب برای ادامه تحصیل تبدیل کرده‌اند.


 Technische Universität München*دانشگاه
  Ludwig-Maximilians – Universität München*دانشگاه
  ruprecht-karls-universität Heidelberg*دانشگاه


 KIT, Karlsruher Institut für Technologie*دانشگاه
  Humboldt-Universität zu Berlin*دانشگاه
 Freie Universität Berlin*دانشگاه
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen*دانشگاه
 


سفر امری است که قدمتی به‌اندازه تاریخ بشریت دارد و مخصوص قوم و کشور خاصی نیست. سفر در تمامی جوامع تبدیل به امری عادی شده و حتی سازمان‌هایی برای سهولت کار به وجود آمده‌اند. از بین کشورهایی که مردم تمایل به سفر به آن دارند کشور کانادا همیشه در بالای لیست است. بر طبق آمارهای گوناگون کشور کانادا جزو بهترین و مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود و هر ساله روش‌های گوناگونی را به مسافران ارائه می‌دهد یکی از بهترین روش‌های مسافرتی که در سال‌های اخیر شامل هیچ تغییراتی نشده است سفر از طریق تحصیل هست.

 

کشور کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا است و دانشگاه‌های کانادا همیشه در جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند و به‌موجب همین امر تحصیل در کانادا دارای طرفداران بسیاراست. کشور کانادا دارای دو بخش انگلیسی‌زبان و فرانسه زبان است البته این به این معنا نیست که شما در این ایالت فقط نیاز به زبان فرانسه خواهید داشت.


تقریباً تمامی دانشگاه‌های کشور کانادا به زبان انگلیسی هستند و فقط تعداد انگشت‌شماری از دانشگاه‌ها به زبان فرانسه می‌باشند. معمولا حداقل مدرکی که دانشگاه‌های کانادا احتیاج دارد مدرک ۶.۵ هست اما دانشگاه‌هایی وجود دارد که مدرک پایین‌تر را نیز قبول می‌کنند. در حال حاضر شایعه‌ای مبنی بر تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد که لازم به ذکر است این امر صحت ندارد و مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی الزامی هست.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

تحصیل در کانادا از مدرسه شروع و در مقاطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه پیدا می‌کند البته مقطع فوق دکترا نیز در این کشور ارائه می‌شود اما این مقطع به‌عنوان مدرک رسمی تحصیلی شناخته نمی‌شود و بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی نیاز به دیپلم دوازده‌ ساله دارد و در صورت داشتن معدل بالا و رزومه قوی احتمال دریافت بورسیه از مقطع کارشناسی نیز وجود دارد. کشور کانادا دارای بودجه تحقیقاتی بالایی است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارای بورسیه‌هایی با ارزش بالا است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics