تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم انجام تغییرات اساسی در لایحه بودجه از نگاه مرکز پژوهشهای مجلس

مرکز پژوهشهای مجلس تاکید کرد، اگر تصویب کلیات همراه با تغییرات اندک و بدون الحاق تغییرات اساسی در لایحه صورت پذیرد، دولت در میانه سال با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری تسنیم ،  دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی با عنوان « بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور 3. کلیات بودجه» آورده است : بررسی کارشناسی مفاد لایحه بودجه حکایت از آن دارد لایحه بودجه 1399 بر مدار لوایح بودجه سنوات گذشته و بدون اعمال اصلاحات ساختاری قابل قبول تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و مجلس محترم می‌تواند دو رویکرد را در پیش گیرد: یکی رد کلیات و بازگرداندن آن به دولت برای اعمال اصلاحات ساختاری. رویکرد دوم، تصویب کلیات لایحه بودجه است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بر اساس این گزارش اتخاذ هریک از این رویکردها دارای تبعات سیاسی، حقوقی و اقتصادی و حتی بین‌المللی است به نحوی که اگر تصویب کلیات همراه با تغییرات قابل توجه لایحه بودجه در مجلس باشد، می‌تواند اعتراض همیشگی دولت‌ها به این تغییرات و عدم همراهی آنها را در عمل به همراه داشته باشد و اگر تصویب کلیات همراه با تغییرات اندک و بدون الحاق تغییرات اساسی در لایحه صورت پذیرد، دولت در میانه سال با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو شده و دوباره برای حل مشکلات خود از طریق تصویب اصلاحیه در مجلس یا شورای عالی هماهنگی اقتصادی اقدام خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: با توجه به تبعات سیاسی و بین‌المللی این تصمیم‌گیری، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید خود نسبت به ارزیابی و وزن‌دهی به این تبعات و تصمیم‌گیری درباره آن اقدام کنند. اگر مجلس شورای اسلامی کلیات بودجه را تصویب کند، لایحه بودجه نیازمند اصلاحات جدی است که باید با مشارکت و موافقت دولت اعمال شود.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics