تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند می‌شوند

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حبیب ابراهیم‌پور روز یکشنبه افزود: پنج درصد بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص می یابد که استان اردبیل نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شده و ارزیابی طرح‌ها در این استان توسط صندوق پژوهش صورت گیرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهارداشت: صندوق پژوهش رویکرد فعالانه اعم از توسعه و نوآوری، تقویت تعامل با سایر بازیگران اکوسیستم، طراحی ابزارهای جدید متناسب با نیازهای پویای اکوسیستم، نوآوری، چابک‌سازی و تسهیل ابزارهای موجود، کاهش تصدی‌گری و برون‌سپاری حداکثری، خدمات و توجه حداکثری به ظرفیت‌های استانی و پرهیز از مرکزگرایی را در پیش گرفته است.


ابراهیم پور گفت: اولویت، توسعه بازارهای داخلی و خارجی، توسعه شبکه تامین دانش‌بنیان حول صنایع بزرگ، مشارکت فعال در توسعه فناوری اولویت دار و تمرکز بر حل مسائل و چالش‌های ملی و راهبردی ، توانمندسازی، اعطای تسهیلات و ضمانت‌نامه به واحدها و  استفاده تمامی شرکت‌های پارک‌ها از خدمات صندوق است.
ابراهیم‌پور نمونه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را تولید چهار قلم گندم متناسب با اقلیم و شرایط خاص مناطق کشور، تولید درخت اورس با عمل‌آوری سه ماهه، تولید سنسور خودرو، اسماربلوتوث و نانوپودر اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود محصولات تولیدی به مرحله تجاری‌سازی برسند.
 


پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics