تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۷۰ درصدی آمار پرونده‌های جرائم سایبری

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان گفت: آمار پروندهای جرائم فضای مجازی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ،سرهنگ علی شکرالهی اظهارکرد: اپلیکیشن‌های رمزساز توسط بانک‌ها ارائه می‌شود و به صورت تحت وب کار می‌کنند و به شهروندان رمز یکبار مصرف می‌دهند که به عنوان رمز پویا یا یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که شهروندان این اپلیکیشن‌ها را از سایت‌های اصلی و معتبر بانک‌ها دریافت کنند و یا توسط کارمندان بانک‌ها نصب و  استفاده شود.

 

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان، با بیان اینکه امکان فیشینگ رمز پویا هم وجود دارد، افزود: هک شدن حساب‌ها با استفاده از رمز پویا کمتر از سابق (رمزهای ایستا) اتفاق می‌افتد، چرا که رمزهای پویا دارای مدت زمان محدود و یکبار مصرف هستند.

 

سرهنگ شکرالهی تصریح کرد: در هر صورت اگر رمز پویا در درگاه جعلی وارد شود و هکر در آن مدت زمان محدود به اطلاعات دسترسی پیدا کند، می‌تواند تراکنش اینترنتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه رمزپویا تعداد پرونده‌های فیشینگ را به شدت کاهش می‌دهد، اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که در سایت‌های جعلی اطلاعات خود را وارد نکنند و از سایت‌های معتبر به درگاه بانکی متصل شوند.

 

رئیس اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان، گفت: در فضای مجازی و نرم افزارهای متعدد مانند تلگرام و اینستاگرام با تبلیغ شارژ و اینترنت رایگان و ... به درگاه های بانکی وصل می‌شوند که این درگاه ها قابل اعتماد نیستند و ممکن است درگاه های فیشینگ باشند.

 

سرهنگ شکرالهی ادامه داد: در مجموع سایت‌های که به عنوان درگاه بانکی و مالی استفاده می‌شوند پروتکل https در سطح بین‌المللی و در سطح وب را باید رعایت کنند و نشانه آن وجود https و با رنگ سبز است که با کلیک کردن روی آن، اطلاعات پروتکل ظاهر می‌شود.

 

مروری بر آخرین رویدادها

وی افزود: منشأ بیشترین فیشنگ‌ها در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام است و براین اساس توصیه می شود شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به دنبال خرید نیازهایشان نباشند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics