تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد به‌منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی، به‌ویژه اطلاع‌رسانی، ارائه راهنمایی و پاسخگویی لازم در رابطه با دریافت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی، اقدام به افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از رسانه مالیاتی ایران، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای می‌توانند تا پایان تیرماه با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.irنسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

 

مطابق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به این که برخی از ادارات مالیاتی کشور در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند و 31 تیر 1395 نیز با پنج‌شنبه مصادف شده ‌است، این ادارات روز جمعه یکم مردادماه و شنبه دوم مردادماه تا ساعت 21 آماده دریافت اظهارنامه و پاسخگویی و راهنمایی مودیان محترم مالیاتی خواهند بود.

 

گفتنی است، چنان چه شخصی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند علاوه بر این که نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلات پیش بینی شده در قانون استفاده کند، مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه نیز خواهد شد.

 
تذکر مهم
در ارتباط با اطلاعیه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور (به شرح فوق) لازم به ذکر است، طبق ماده (110) قانون مالیاتهای مستقیم (اصلاحیه مصوب 31 تیر 1394):‌ "اشخاص حقوقی مکلف‎اند اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویت شرکا و سهام داران و حسب مورد میزان سهم الشرکه یا تعداد سهام و نشانی هر یک از آنها را به اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی شخص حقوقی در آن واقع است تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند."
 
بنابراین، نظر به این که مهلت چهارماهه فوق برای ارائه اظهارنامه مالیاتی نص صریح قانون است؛ این مهلت از سوی هیچ مرجعی – مگر در صورت اصلاح قانون – قابل تمدید نخواهد بود. لذا ضروری است، نمایندگان اشخاص حقوقی توجه داشته باشند در هر صورت مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند 1394 حداکثر تا پایان روز پنج شنبه 31 تیر 1395 خواهد بود.


سازمان آگهی های
وبگاه انجمن :
۲۶ ۲۹ ۹۰ ۸۸
۲۰ ۵۹ ۹۰ ۸۸
۶۷ ۳۹ ۸۹ ۸۸
ads@iica.ir

 

منبع خبر: آنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics