تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صادرات ۱۶۹ میلیون دلار کالا از مازندران

مشاور اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات ۹ ماه امسال را ۱۶۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان از نظر ارزش ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ، علی احسانی پیش ازظهر چهارشنبه در کمیسیون بازار و سرمایه در اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه پایش فضای کسب و کار را هدف کمیسیون تخصصی بازار پول و سرمایه بیان کرد و گفت: یکی از اهداف پایش مسائل مربوط به پول و سرمایه است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی ارزش صادرات استان را در ۹ ماهه امسال ۱۶۹ میلیون دلار بیان کرد و گفت: درصد تغییرات آن نسبت به سال قبل ۴۲ درصد منفی بوده ولی از نظر وزنی ۴۸ درصد رشد مثبت داشته است.


احسانی با اظهار اینکه بیشترین کالاهای صادراتی استان از نوع فرآورده‌های لبنی به میزان ۵۵ درصد، بستنی ۷ درصد، سیمان هفت درصد و مابقی محصولات پنج درصد است گفت: عمده کالاهای صادراتی به عراق، قزاقستان و روسیه سه کشور اول صادراتی استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: رقم صادراتی در مقایسه با تسهیلاتی که از سوی بانک توسعه صنعت پرداخت شد بسیار ناچیز است، این در حالی که بسیاری از فعالیت بنگاه‌های استان از نوع خرد و کوچک است.

مشاور اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: بانک توسعه صادرات در سطح کشور در نیمه اول امسال بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد درحالی که عملکرد مازندران نسبت به کشور عقب است.
براساس اعلام مسئولان، در ۹ ماه امسال ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی و صادراتی در استان پرداخت شده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics