تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۶۹۳ نفر با معرفی اداره کار دماوند شاغل شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند گفت: یک هزار نفر جویای کار امسال ثبت نام کرده بودن که تاکنون ۶۹۳ نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر ،جعفر میرزاملکی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این نهاد از ابتدای سال تاکنون در حوزه های مختلف اظهار داشت: یکی از تهدیدات حوزه اشتغال شهرستان که این فرصت را از بومیان منطقه می گیرد وجود اتباع خارجی به ویژه اتباع خارجی غیرمجاز است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۸ مورد بازرسی توسط تیم بازرسان این نهاد از اینگونه موارد در شهرستان صورت گرفت، تصریح کرد: کلیه کارفرمایان، باغداران و کسانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کنند در صورتی که اتباع خارجی فاقد پروانه را مشغول به کار کنند، بر اساس مصوبه شورایعالی کار بابت هر روز اشتغال غیرمجاز، ‌ بیش از ۲۵۲ هزار تومان جریمه ‌می شوند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمع مبلغ ابلاغی به کارفرمایان در پایان نه ماهه سال جاری بیش از ۹ میلیارد ۲۷۸ میلیون ریال بوده که تاکنون بیش از یک میلیارد ۷۳۷ میلیون ریال آن وصول شده است، گفت: امسال تاکنون توانستیم ۲۹۸ نفر نیروی ایرانی را جایگزین اتباع خارجی کنیم و ۵۱ درخواست تعقیب کارفرمایان نیز انجام شده و به مراجع قضایی اعلام کرده‌ایم.


میرزاملکی در ادامه با اشاره به وجود ۵۴۰ تعاونی ثبت شده در شهرستان، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۲۰۰ شرکت تعاونی فعال وجود داشته که در زمینه های مسکن و تولیدی و توزیعی فعالیت می نمایند و تعداد واحدهای که تاکنون تحویل داده نشده در مهرآباد ۷۰۰ واحد، مهک منطقه گیلاوند ۱۵۴ واحد و آبسرد ۹۰ واحد است.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ تعاونی به ثبت رسیده و ۵ شرکت منحل شده است، گفت: تعاونی های شهرستان عمدتا مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنان سابقه طولانی داشته و حتی برخی تا ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال داشته اند.


این مقام مسئول از ثبت یک هزار و ۵۶۶ مورد اشتغال در سامانه ملی رصد در سال جاری توسط ده نهاد خبر داد و بیان داشت: در این مدت ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای دماوند ۳۸۵ مورد، بهزیستی ۳۶ مورد، اداره صنعت، معدن و تجارت ۹۵ مورد، میراث فرهنگی ۵۳۷ مورد، جهاد کشاورزی ۴۰۳ مورد، اداره تعاون ۷۰، صندوق مهر امام رضا ۴، اداره ورزش و جوانان ۵، بنیادشهید و امور ایثارگران ۸ و کمیته امداد شهرستان دماوند ۲۳ مورد ثبت اشتغال در سامانه داشت.


وی در ادامه به اجرای طرح کارورزی اشاره کرد و افزود: افراد فارغ‌التحصیل در رشته های فنی و حرفه ایی و کاردانش که تازه مدرک‌شان را گرفته اند، تا ۶ ماه حقوق‌ خود را از دولت می گیرند و بیمه هم هستند و اگر بعد از این‌ در جایی مشغول شدند، حق بیمه و حقوق برعهده کارفرما است؛ امسال سهمیه شهرستان ۲۰ کارورز بوده که ۲۰ قرارداد کارورزی نیز با شرکت ها منعقد شده است.
 


این مقام مسئول ادامه داد: بعد از پایان دوره کارورزی اگر کارفرما اقدام به جذب نیروی کارورز نماید، کارفرما از تخفیف بیمه ای برخوردار شده که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی این قانون را اجرا نمی کند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics