تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سالانه ۵۰ هزار نفر به بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه می‌شوند

رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش به‌ وجود ۸۵۰ هزار بارنشسته در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هرسال ۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می‌ شوند و در چند سال اخیر تعداد بازنشستگان از شاغلان بیشتر شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا, احمد صافی روز یکشنبه در جمع اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان‌های مختلف در اردوگاه شهید باهنر افزود: البته این افراد می‌توانند سرمایه انسانی اجتماعی محسوب شوند؛ زیرا بازنشستگی یک فرصت است نه یک تهدید. می‌ توان از حضور این افراد به‌ خصوص در آموزش و پرورش استفاده کرد؛  زیرا عمری را در راستای رشد کودکان و نوجوانان صرف کرده‌اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

صافی ادامه داد: از ۸۵۰ هزار بازنشسته حدود هزار نفر از مربیان و معاونان تربیتی در آموزش و پرورش بودند و اکنون در لباس پیشکسوتی آموزش و پرورش ایفای نقش می‌کنند. بازنشستگان اکنون در ۲۴ زمینه در ایران نقش ایفا می‌کنند.

 

رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: مکان رشد انسان در همه ابعاد در مدرسه است و امروز در سند تحول بنیادین طراحی نظام خاص بازنشستگی برای استفاده از این افراد و استفاده بهینه از تجربه نخبگان و بازنشستگان در تحول آموزش و پرورش آمده است که باید به این موضوعات نیز توجه شود.
فضای امید، نشاط و تحرک را در بین افراد پیشکسوت افزایش دهیم.

 

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید فضای امید، نشاط و تحرک را در بین افراد پیشکسوت افزایش دهیم و منزلت و معیشت این افراد اولویت باشد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین بزرگان تعلیم و تربیت، شخصیت احمد صافی را پرافتخار و سرآمد در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: در مکتب و دین اسلام، به خصوص در فضای تعلیم و تربیت هرچه انسان مسن‌تر می‌شود؛ بار مسؤولیت، میدان اثرگذاری و اثربخشی او بیشتر می‌شود و از منظر قرآن نیز مسؤولیت او بیشتر خواهد شد؛ زیرا تعلیم و تربیت، معلمی و مربی تعطیل‌بردار نیست و عشق پرورش دادن هر روز در فرد شعله‌ورتر می‌شود.

کاظمی اولین وظیفه خود را در فضای تعلیم و تربیت و جامعه ترسیم و نهادینه کردن فضای تکریم، تعظیم و قدرشناسی از بزرگان تعلیم و تربیت دانست و افزود: سرمایه انسانی بسیار مهم است؛ زیرا کوله‌بار سنگینی از مسؤولیت‌ها را در حوزه‌های مختلف بر دوش دارد. در مبانی دینی و نظری دیده شده و آن متمایز قائل شدن بین فضای تعلیم و تربیت با فضاهای دیگر است که بزرگ‌ترین چالش نگرشی کشور در حوزه نگاه به پیشکسوتان در بعد سرمایه انسانی محسوب می‌شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: در فضای تعلیم و تربیت هرچه فرد مسن می‌شود، پخته تر، موثرتر و معنوی‌تر خواهد شد و اثرگذاری آن برای جامعه مخاطب افزایش می‌یابد که اکنون شکاف عمیقی بین گفتمان‌ها و اقدامات داریم.

 

کاظمی به طراحی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع فعالیت‌های گروهی و تیمی است که یک بازنشسته به آن نیاز دارد. ما به سهم خود در زمان‌های گذشته تاسیس کانون فرهنگی تربیتی پیشکسوتان را پیشنهاد دادیم. در این صورت می‌توان از ظرفیت این افراد در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
در این مراسم برخی از افراد پیشکسوت به بیان دغدغه‌های خود در حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پرداختند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics