تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۲۸۰ تشکل کارگری، کارفرمایی و صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۸۰ تشکل کارگری، کارفرمایی و صنفی در استان فعال است که در زمینه احقاق حقوق این اقشار و صنوف مختلف بیشترین همکاری را با این اداره‌کل دارند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا رضا نقی‌زاده افزود: از این تعداد، ۱۲۰ تشکل کارگری، ۱۰۰ تشکل صنفی و ۶۰ تشکل نیز کارفرمایی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف بیش از ۴۱۲ نفرساعت آموزش مرتبط با حوزه فعالیت تشکل‌ها ارائه ‌شده‌است.
 

وی بیان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در راستای توسعه و ترویج سه‌جانبه‌گرایی کارگر، کارفرما و دولت، حفظ حقوق، منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان که تضمین‌کننده حفظ منافع جامعه به شمار می‌رود، تشکیل شده است.
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته است که جمعیت کارگری و کارفرمایی قابل توجهی را در استان در بر می‌گیرند.
 

نقی‌زاده با اشاره به اهمیت فعالیت اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ادارات کل و تشریح وظایف آنان گفت: اجرای قانون و آیین‌نامه‌های مربوط به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح استان، تقویت و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، ترویج گفتگوهای دو جانبه و سه جانبه بین کارگران و تشکل‌های مربوطه به منظور حل مشکلات ومعضلات کارگری، بهبود شرایط کار و ارتقای بهره‌وری نیروی کار در سطح استان و نظارت بر انتخابات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از جمله مهمترین وظایف این تشکل‌هاست.
 


 حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله مهمترین برنامه‌های دولت برای توسعه فعالیت‌های صنفی در کشور است.

تعداد دقیق کارگران در آذربایجان‌غربی مشخص نیست ولی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در این استان هستند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics