تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳هزار نفر از فرزندان ایثارگر و جانباز در گیلان بیکار هستند

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گیلان در دیدار با فرماندار صومعه سرا گفت : ۳هزار نفر از فرزندان ایثارگر و جانباز در استان بیکار هستند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا عبدالله پاکاری با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بنیاد هستند اظهار داشت:افزون بر  ۳۲ هزار ایثارگر در گیلان داریم که از این تعداد ۸هزار شهید ۲۲هزار جانباز و ۲۶۰۰آزاده می باشند .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت استخدام دستگاه های دولتی محدود است افزود : فرزندان ایثارگر و جانباز منتظر استخدام دولتی نباشند زیرا شرط بهره مندی از ۲۵ درصد سهمیه در استخدام منوط به شرکت در آزمون است.
 

وی خاطرنشان کرد : فرزندان ایثارگران و جانبازان می توانند با ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات اشتغالزایی ، خوداشتغالی و مشاغل روستایی و کارآفرینی مناسب بهره مند شوند.

پاکاری از برگزاری بیش از ۹۰۰ یادواره در طی سال در گیلان خبر داد و افزود : طرح انسجام یادواره ها طراحی شده و بعد از انتخابات اجرایی می شود .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطر نشان کرد : باتوجه به نزدیکی انتخابات ،یادواره ها نباید محلی برای استفاده تبلیغی گروه خاص و یا دیدگاه ها قرار بگیرد .
وی در  ادامه افزود: یکهزار و ۲۸۱ گلزار شهدا در گیلان به طور صد درصد بازسازی شده است و فقط در برخی از گلزارها مانند  لاهیجان انزلی وآستانه محصور سازی در حال انجام می باشد  و پس  از بازسازی، نگهداری گلزار شهدا برعهده بخشداران و دهیاریها واگذار شده است .
 

وی تکریم، تجلیل و نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران را از وظایف سازمانی عنوان و تصریح کرد : این امور از اولویت اصلی ما در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است .
 


پاکاری  افزود: پیش نویس نهضت دیدار باخانواده شهدا و جانبازان با اولویت خانواده های کمتر دیدار شده آماده است و توسط استاندار گیلان رئیس شورای ترویج فرهنگ و شهادت از اوایل اسفند ابلاغ وبا مشارکت همه دستگاه ها اجرا می شود .

وی موضوع درمان را از دیگر محورها دانست و گفت: با اینکه در همه شهرستان ها مراکز درمانی طرف قرارداد با ایثارگران داریم عدم انجام به موقع تعهدات شرکت های بیمه گر در بحث درمانی مشکلاتی به وجود آورده است .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود : شاخصه های ارزیابی در صومعه سرا نسبت به حد انتظار و مقایسه با دیگر شهرستان ها جلوتر است .
پاکاری اظهار داشت: در بحث واگذاری زمین به ایثارگران ،متولی آن طبق قانون راه و شهرسازی است که تدابیر لازم برای ۳۰۰ نفر از افرادی که از این خدمات بهره مند نشده اند اندیشه شود.

مدیرکل بنیادشهید وامور ایثارگران گیلان افزود : حدود ۱۳درصد معادل ۳۶۷ نفر از فرزندان جانباز در شهرستان صومعه سرا هنوز در فهرست بیکاران قراردارند.

فرماندار شهرستان صومعه سرا هم در این دیدار با تاکید براینکه یادواره ها محل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: سوء استفاده از سخنرانی های جناحی در یادواره ها انجام نگیرد .

سیدجلال سیدمحمدی با اشاره به اینکه شهدا برای جناح و یا یک حزب به جنگ نرفته اند افزود: گاه برخی از افراد با در دست داشتن تریبون سخنرانی هدف یادواره را نادیده می گیرند و به تخریب و توهین حزب و جناح و افراد می پردازند .

وی خواستار انسجام برگزاری یادواره ها به صورت دهستانی شد و  تاکید کرد : باید یادواره ها را از مسائل حزبی و سیاسی دور نگه داریم تا فلسفه شهادت در نسل های بعد نهادینه شود .
فرماندار صومعه سرا در  خاتمه اظهار داشت : دیدار با خانواده شهدا و تکریم از آنها را در اولویت کاری خود در شهرستان صومعه سرا قرار داده ایم .
 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مردم ولایتمدار گیلان هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و دو هزار و ۶۰۰ آزاده را به نظام اسلامی تقدیم کرده اند  
شهرستان صومعه سرا هم با دارا بودن ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۵۵۰شهید ۱۲۰۰ جانباز و ۱۵۰ آزاده و سه شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب نموده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics