تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۷۳ تن محصولات جنگلی قاچاق در استان کردستان کشف شد

کدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۷۳ تن انواع محصولات جنگلی قاچاق در سطح استان کشف شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، سعدی نقشبندی اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۴۸ قانون مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، ۱۶ فقره پرونده به میزان ۷۳ هزار و ۳۵ کیلوگرم در این بخش تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه در همین مدت ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان نیز رفع تصرف شد، افزود: یک هزار و ۴۹ فقره پرونده در این خصوص تشکیل و بر اساس اجراییه صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها اجرایی شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان، ۱۰۴ فقره پرونده به میزان ۱۰ هزار و ۵۷۷ اصله درخت و نهال و در اجرای ماده ۴۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع نیز ۳۱ فقره پرونده برای یک هزار و ۵۳۰ بوته کنی تشکیل شده است.


نقشبندی یادآور شد: برای برخورد با تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی تاکنون یک هزار و ۷۵ فقره پرونده برای مساحتی در حدود ۸۹۱ هکتار تشکیل شده که در اجرای مفاد ماده ۵۵ و تخریب و تصرف عدوانی بوده و در مقایسه مدت مشابه سال گذشته، ۳۵۹ فقره افزایش یافته است.
 


وی بیان کرد: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics