تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معضلی به‌ نام شرکت‌های کاریابی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شرکت‌های کاریابی، بزرگ‌ترین معضل در زمینه کمبود نیروی تخصصی هستند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، ناصر فغفوری شب گذشته در نشست صمیمی استاندار و مسئولان استان در راستای بررسی و حل مسائل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، در رابطه با عدم فراموشی واحدهای کوچک دانش‌بنیان، اظهار کرد: واحدهای بزرگ به‌تدریج به سمت گرفتن مجوز برای محصولی تولیدی خود می‌روند. اکنون نباید فعالیت‌های واحدهای بزرگ سبب فراموش کردن واحدهای کوچک شود و آن‌ها را در حاشیه قرار دهیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این مسئول در رابطه با اخذ کد محصول آیسیک، افزود: تولیدکنندگان، فرآیند تولید یک محصول را تا جایی که نگرانی ایجاد نکند را منتقل کنند، تا به تهران منعکس شود تا تصمیم‌گیری شود که کد محصول آیسیک جدید اخذ شود یا کد محصول آیسیک موجود به این افراد تعلق گیرد.فغفوری در رابطه با ممنوعیت ورود محصول جدید تولیدی در داخل کشور، تصریح‌کرد: برای ممنوعیت ورود محصول جدید درخواست انتقال از گروه دو به چهار می‌شود و در پی آن هیچ‌کس در کشور نمی‌تواند ثبت سفارش کند و برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلی وجود ندارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در رابطه با کمبود نیروی تخصصی نیز گفت: بزرگ‌ترین معضل در این زمینه شرکت‌های کاریابی است، تشکیل کاریابی به این معنی نیست که ما برای کاریاب کار ایجاد کنیم، بلکه باید این شرکت‌ها با مراجعه به مراکز صنعتی نیازهای آنان را شناسایی کرده و با فنی و حرفه‌ای قرار داد بسته و پرسنل را آموزش دهند.فغفوری در رابطه با ارزش‌گذاری در شبکه بانکی، اظهار کرد: فکر، ابتکار و بحث‌های مالکیت فکری هیچ ارزشی در محاسبات بانکی ندارد، زیرا اگر در محاسبات بانکی غیر از این باشد دچار مشکلاتی می‌شوند.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فروش مدت‌دار جنس به بخش دولتی و پرداخت ارزش‌افزوده در پایان هر فصل، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های دولتی، به‌صورت مدت‌دار جنس می‌فروشند؛ این در حالی است که یک سال بدون اینکه هیج پولی دریافت کنند ناچار به پرداخت ارزش‌افزوده هستند. حداقل باید در زمان فروش ارزش‌افزوده در قالب یک چک یا ضمانتی مجزا به شرکت‌ها داده شده و به امور مالیاتی ارائه شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics