تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آگاهی نداشتن از اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، عامل اصلی مشکلات موجود

استاندار زنجان گفت: دیدگاه‌های شخصی و آگاهی نداشتن از اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان، عامل اصلی ایجاد مشکلات برای این شرکت‌ها است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ،فتح‌الله حقیقی شب گذشته در نشست صمیمی مسئولان استان در راستای بررسی و حل مسائل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، اظهار کرد: یکی از نخبگان استان زنجان خانم الناز نبیی بود که متاسفانه در حادثه هواپیمایی اوکراینی شهید شدند، خداوند روح این مرحومه شهید را با حضرت فاطمه زهرا (س) محشور کرده و به بازماندگان آن صبر عطا کند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان وجود دارد، افزود: امروزه رقابت در دنیا بین چند نکته بیشتر نبوده که اولین نکته رقابت از نظر علمی بین رشته‌های بین‌رشته‌ای است؛ به این معنی که هر سیستمی در هر کشوری، در زمینه دانش‌بنیان فعال بوده، بسیار موفق عمل کرده است.


این مسئول در رابطه با سایر نکات رقابت در دنیا نیز تصریح کرد: دومین نکته، رقابت در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ اکنون اگر در رابطه با کیفیت صحبت شود کشور ژاپن نمونه بارز کیفیت در دنیا است. به طور مثال عمر برخی از بنگاه‌های ژاپن از سیستم‌های فراملی ژاپن هم بالاتر است.
حقیقی با اشاره به اینکه نقشه‌راه کشور و سند ملی ما مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود تا در دنیا جایگاه برتر و در منطقه رتبه اول را کسب کند، ادامه داد: این نشان‌دهنده جایگاه والا و خوب شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است.


وی در رابطه با دلایل ایجاد مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: در رابطه با فعالیت این شرکت‌ها بیشتر دیدگاه‌ها شخصی بوده، به‌طوری‌که تا زمانی که رقابت و شرایطی ایجاد شود، تازه به جایگاه این شرکت‌ها پی خواهیم برد.
این مسئول ادامه داد: در کشور خودمان با یکدیگر رقابت نکرده‌ایم و درگیر نگاه شخصی خود هستیم و متوجه اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نشده‌ایم. اعتقاد قلبی به این شرکت‌ها وجود دارد ولی هنوز در ابتدای راه هستیم.


حقیقی با اشاره به اینکه اکنون شرایط کشور با توجه به تحریم‌ها عادی نیست، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود و برای ایجاد انگیزه، مراعات حال افراد فعال در این حوزه را کرده تا راهکارهای لازم برای حل مشکلات مطرح شود.


وی با اشاره به اینکه راهکارهای لازم برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان باید توسط مدیران اندیشه شود، اظهار کرد: دغدغه استان و کشور این است که شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های دولتی قرارداد می‌بندند و یک سال پول را پرداخت می‌کنند، در حالی که شرکت‌های دانش‌بنیان باید هر سه ماه ارزش‌افزوده را پرداخت کنند که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.


در ادامه این نشست، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان نیز اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های نوپایی بودند و اطلاعات لازم را در خصوص قوانین و مباحث تامین‌اجتماعی نداشتند، آموزش‌های لازم در این زمینه در پارک علم و فناوری استان برای این افراد برگزار شد.
مسعود علیاری افزود: در سال گذشته، بخشنامه‌ای با این عنوان صادر شد؛ شرکت‌های دانش‌بنیان اگر دارای دفاتر قانونی باشند و لیست کارکنان خود را به موقع ارسال کرده و دارای مجوز معاونت علمی ریاست‌جمهوری را باشند، ریالی بابت حساب‌ها اخذ نخواهد شد.
 


این مسئول تصریح کرد: بازرسی‌های تامین‌اجتماعی الکترونیکی شده است. بازرس موظف است اثر انگشت همه کسانی که هستند را ثبت کرده در غیر این‌صورت فعالیت قانونی نخواهد بود.
علیاری خاطرنشان کرد: اگر پرونده‌ای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، پیشنهاد می‌شود از پارک علم و فناوری استان شخصی به‌عنوان نماینده مراجعه کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics