تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جریان بررسی مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نمایندگان مجلس

نمایندگان مجلس در جریان بررسی مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، ۶ بند از معافیت‌های مالیاتی اختلافی را به کمیسیون اقتصادی مجلس برگرداندند.

بندهایی از ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که برای اصلاح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد به شرح زیر است ، این ماده مربوط به فصل سوم در رابطه با معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده است:
 

جزء ۹ بند الف- شمش طلا و انواع حواله‌­های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صد درصد طلا / مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با این موضوع توضیح داده است: بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشمول شدن شمش طلا باعث قاچاق حداکثری این کالا شده است به نحوی که در حال حاضر تقریباً عمده ورود و خروج شمش طلا به کشور به صورت غیررسمی صورت می‌گیرد. طبق بررسیهای میدانی، میانگین هزینه‌های قاچاق شمش طلا، حدود ۴ درصد است و به همین دلیل علیرغم اینکه حقوق ورودی آنها توسط دولت صفر شده است، کماکان قاچاق آن رواج حداکثری دارد. چرا که طبق قانون فعلی این کالا هم عرضه و هم واردات آن مشمول نرخ ۹ درصد است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

جزء ۳ بند ب - و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات؛

 

جزء ۴ بند ب- خدمات نویسندگی، کارگردانی و تهیه­ کنندگی فیلم (اعم از سینما و تلویزیون) و تئاتر، خدمات فیلم­برداری، تدوین و ویراستاری فیلم و سریال؛

 

جزء ۸ بند ب- بیمه‌ای و پژوهش و فناوری

 

جزء ۱۲ بند ب- صدور و ابطال، نقل و انتقال واحدهای ‌‎سرمایه‌گذاری ‏صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از بورس اوراق بهادار؛

 

جزء ۱۳ بند ب- خدمات واسپاری (لیزینگ) اشخاص دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛

 

جزء ۱۶ بند ب- خدمات اقامتی هتل­های سه ستاره و پائین­ تر و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه­ های ذی‌ربط.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics