تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شفافیت قراردادهای کارگران با راه اندازی سامانه جامع روابط کار

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما را از مهمترین ویژگی های سامانه جامع روابط کار عنوان کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور نمایندگان جامعه کارگری، نمایندگان کارفرمایان و مسئولان مربوط در استان کرمان، بر رفع مشکلات معیشتی کارگران همچنین مشکلات حقوقی کارفرمایان و سامان دادن به روابط کار تاکید شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


کورش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه جامع روابط کار برای الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما گفت: با راه اندازی این سامانه و زیرسامانه‌های موجود در آن تقریباً همه خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

یزدان ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.


در این نشست همچنین اسماعیلی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم گفت: سالانه حدود ۴ هزار پرونده اختلاف بین کارگران و کارفرمایان در استان رسیدگی که با راه اندازی سامانه جامع روابط کار روند رسیدگی‌ها تسریع و تسهیل می‌شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics