تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حذف ارزش افزوده به نفع مشتری طلا است

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به تصویب معافیت اصل طلا از مالیات برارزش افزوده در مجلس این اتفاق را به نفع خریداران طلا دانست و به مشتریان این بازار توصیه کرد از واحدهای مورد اطمینان خریداری کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری  سایت طلا ،" مسعود یزدانی" حذف اصل طلا از مالیات برارزش افزوده را کار بزرگی در مجلس دانست که پس از 10 سال پیگیری فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر و اتحادیه طلا و جواهر تهران و دیگر شهرهای کشور به ثمر نشست و این معافیت بیشتر متوجه و به نفع خریدار است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طلافروشان مالیات برارزش افزوده را از مشتری گرفته و به سازمان امورمالیاتی می دادند گفت: در اصل مشتریان طلا و جواهر هزینه مالیات برارزش افزوده را پرداخت می کردند که با مصوبه اخیر مجلس و معافیت اصل طلا منفعت اصلی را خریداران مصنوعات طلا می برند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی ضمن تقدیر و تشکر از همه نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشها و مسولین و فعالان صنفی برای اصلاح این قانون خاطرنشان کرد: با بازگشت مشتریان به بازار طلا مسلماً بازار طلا و جواهر هم رونق می گیرد و صنعت طلا و جواهر با رشد و شکوفایی باعث اشتغالزایی، صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد شد.


یزدانی به همه مشتریان طلا و جواهر و سکه توصیه کرد از واحدهای مورد اطمینان خریداری کنند و در این رابطه افزود: حتما خریداران و مشتریان محترم طلا که به نوعی شریک ما در کسب و کار هستند، از واحد هایی که جواز کسب دارند خریداری کرده و به رسته فروش آن واحد توجه کنند؛ به طور مثال برای خرید جواهر به واحدی که پروانه فروش جواهر و برای خرید طلا واحد فروشنده طلا و برای خرید سکه از واحدی که جواز کسب فروش سکه دارند مراجعه نمایند.


وی همچنین به خریدران سکه نیز توصیه کرد فقط به پلمب بودن سکه اکتفا نکرده و حتما از واحد سکه فروشی خرید کنند که علاوه بر دارا بودن جواز کسب سکه از اتحادیه، هلوگرام و پلمب سکه با نام همان مغازه یکسان باشد.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای چندمین بار از همه خریداران طلا خواست به هیچ وجه به سمت طلای دست دوم نروند.
یزدانی دلیل این توصیه را وجود طلای های سرقتی و جعلی، وجود کارهای بی اصالت و بدل، مشکلات بهداشتی و پوستی در طلاهای دست دوم و بیکاری و رکود صنعت طلا و جواهر عنوان کرد.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics