تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه امیرکبیر و صندوق حمایت از پژوهشگران تفاهم‌نامه امضا کردند

ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ،هدف از امضای این تفاهم نامه همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسا دکتری ویژه، مطابق ضوابط و مقررات و سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


به گزارش روز دوشنبه دانشگاه امیرکبیر، در این تفاهم نامه تاکید شده است که حمایت از محقق پسا دکتری ویژه در قالب حق الزحمه و گرنت پژوهشی خواهد بود که میزان حق الزحمه برابر با حقوق استادیار پایه یک در دانشگاه در همان سال و میزان گرنت پژوهشی حداکثر تا سقف ۵۰ درصد حق الزحمه خواهد بود.
بنابراین اعتبار مالی حق الزحمه به صورت مشترک توسط طرفین (صندوق و دانشگاه) به نسبت ۷۰ درصد سهم صندوق و ۳۰ درصد سهم دانشگاه تأمین و هزینه خواهد شد.

 


مدت و اعتبار این تفاهم نامه پنج سال است و در صورت نیاز و توافق کتبی طرفین تمدید آن امکان پذیر خواهد بود.
براساس این تفاهم نامه، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پرونده افراد را طبق شاخص های هیات جذب بررسی و مراتب شایستگی را همراه پرونده با امضای معاون پژوهش و فناوری به صندوق معرفی می کند.


پس از دریافت اسامی توسط صندوق، متقاضیان مورد غربالگری اولیه قرار خواهند گرفت و افرادی که در این مرحله انتخاب می شوند برای ثبت نام در سامانه صندوق معرفی خواهند شد.
همچنین پس از ارسال طرح توسط برگزیدگان داوری و ارزیابی از طرح های پژوهشی مطابق ضوابط مقرر در صندوق انجام شده و برگزیدگان نهایی اعلام خواهند شد.
راه اندازی صندوق نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیرسیداحمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از امضای این تفاهم نامه گفت: برنامه ریزی‌ها برای ایجاد صندوق نوآوری در این دانشگاه انجام شده و امید است به زودی این صندوق راه اندازی شود.


وی افزود: این صندوق مکمل فعالیت دیگر صندوق های فناوری و پژوهشی در کشور خواهد شد تا زنجیره تحقیق به تولید و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه ادامه یابد.
رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران نقش کلیدی در توسعه تحقیقات و فناوری کشور دارد؛ زیرا  نمی‌توان موضوع فناوری را با بودجه‌های دولتی پیش برد.


معتمدی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دانشگاه امیرکبیر با صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباط زیادی دارد.
بسته جدید حمایت صندوق از دوره های پسادکتری در ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه کشورایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز پس از امضای این تفاهم نامه گفت: بسته جدید حمایتی این صندوق از دوره‌های پسا دکتری در ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه کشور به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح توسعه می‌یابد تا ارتباط گسترده ای با دانشگاه‌ها ایجاد شود.


وی گفت: در قراردادهای قبلی این صندوق مدت حمایت از دوره‌های پسا دکتری کوتاه بود که در بسته جدید طرح حمایتی این مدت تا ۲ سال قبل تمدید بوده و اعتبار آن نیز افزایش یافته است.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics