تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعضای هیات علمی دانشگاه سوره دو برابر می‌شود

ایرنا- رییس دانشگاه سوره گفت: دانشگاه سوره نیاز دارد که تعداد اعضای هیات علمی خود را به حداقل ۶۰ نفر برساند اما با توجه به مشکلات موجود، جذب هیات علمی تاکنون کمتر از این تعداد بوده است البته با اقدامات در دست انجام، به تدریج تا دو سال آینده تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه دو برابر خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ، جذب هیات علمی فرآیندی طولانی و زمانبر است. از زمان جذب هیات علمی تا پیمانی شدن آنها، تقریبا دو سال طول می‌کشد و پس از این دو سال قرارداد افراد به حالت پیمانی درمی‌آید.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


به گفته رییس دانشگاه سوره، تغییر قرارداد یک فرد از پیمانی به رسمی آزمایشی بین دو تا ۵ سال و ارتقای قرارداد عضو هیات علمی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی نیز حدود دو تا ۵ سال زمان می برد.


ساعی خاطرنشان کرد: در مورد اینکه روال فرآیند جذب هیات علمی درست یا اشتباه است، باید بررسی های لازم توسط کارشناسان صورت گیرد. به هر حال در هر دانشگاه این پروسه باید طی شود و دانشگاه به سادگی نمی‌تواند نسبت به جذب هیات علمی اقدام کند.
وی عنوان کرد: دانشگاه برای رفع خلاءهای موجود آموزشی ناشی از کمبود عضو هیات علمی در کلاس‌های درس، از دانش و حضور بسیاری از استادان حق‌التدریس و مدعو در رشته‌های مورد نیاز بهره می‌گیرد.


رییس دانشگاه سوره با اشاره به اینکه دانشگاه برای بهبود در امر آموزش به جذب هیات علمی نیاز دارد، افزود: دانشگاه سوره تقریبا از نظر رشته و محتوا به دانشگاه هنر نزدیک است. این دانشگاه تقریبا نزدیک به ۱۷۰ عضو هیات علمی دارد، درحالی که دانشگاه سوره کمتر از ۳۰ عضو هیات علمی دارد.


ساعی عنوان کرد که دانشگاه سوره به جذب عضو هیات علمی نیاز دارد اما در واقع با توجه به مشکلات اقتصادی توان جذب اعضای هیات علمی به میزان لازم را ندارد.
وی ادامه داد: استخدام هر یک عضو هیات علمی برای دانشگاه رقمی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی کشور و مجموعه این موضوع سخت می‌شود. از این رو باید مسیری در پیش گرفته شود که حداقل این میزان هزینه کاهش یابد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics