تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اقدامات دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به دانشگاه فناور و کارآفرین جدی است

ایرنا- معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز آغاز یک اتفاق متفاوت و حرکت جدی و جدید در دانشگاه های حوزه فناوری و نوآوری کشور است و اقدامات دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به یک دانشگاه فناور و کارآفرین بسیار جدی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ،روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز چهارشنبه در نخستین نمایشگاه شتاب دهنده‌های برگزیده کشور دانشگاه آزاد اظهار کرد: این دانشگاه در نظر دارد تا سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان کنکور و خانواده هایی باشد که علاقه‌مند هستند فرزندان آنها پس از دانش آموختگی، صاحب کسب و کار و اشتغال باشند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های آموزش عالی، تقریباً ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا در حوزه های مختلف علوم پزشکی، کشاورزی، مدارس، آموزشکده های فنی و حرفه ای و ... فعالیت می کند و یک اکوسیستم کامل از یک نظام آموزشی جامع است.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این دانشگاه  براساس راهبرد هفتم سند اسلامی شدن دانشگاه ها، ایجاد و اصلاح رشته های تحصیلی کاربردی و متناسب با نیازهای جامعه، تقویت کارآفرینی و افزایش اشتغال مولد و پایدار، تولید متن و محتوای کارآفرین و ارتقای فرهنگ کارآفرینی از طریق تعامل دانشگاه ها با نهادها و بنگاه‌های اقتصادی– اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی و ... را در اولویت خود قرار داده است.


فیروزی دهقانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه فناور و کارآفرین حرکت نمایشی و معمولی انجام نمی دهد، عنوان کرد: تجربه نشان داده عملکرد مراکز آموزشی خصوصی و غیردولتی در مقایسه با مراکز و ارگان‌های دولتی در سطح دنیا بهتر بوده و علت این امر چابکی و هدفمند بودن فعالیت ها در مراکز خصوصی است.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه تاکید کرد: این سیاست جدید دانشگاه است و جدیت دانشگاه برای حرکت به سمت فناوری، نوآوری و کارآفرینی کاملاً محسوس است.


فیروزی دهقانی افزود: دانشگاه آزاد ظرفیت های کلانی برای خدمت در زیست بوم فناوری دارد، گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از ۵۰۰ منطقه و شهر در کشور، ۷۰۰ مدرسه و آموزشکده فنی و حرفه ای، آزمایشگاه های بسیار مجهز و پیشرفته با تجهیزات خاص و نادر، بیش از ۱۵۰ هزار تجهیزات آزمایشگاهی، زیرساخت های سرزمینی و ساختمان های کاربردی، کارخانه ها، مزارع کشاورزی و دامداری و ... تنها بخشی از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند زیست بوم فناوری را در کشور ایجاد کند.


وی به ایجاد و فعالیت سراهای نوآوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: سراهای نوآوری در واقع یک دانشکده با ادبیات جدید است که دوره های شتاب دهی، رشد و بلوغ و استقرار در پارک علم و فناوری را دارد.

 


فیروزی دهقانی خاطرنشان کرد: در سرای نوآوری یک هسته و یک تیم حول یک ایده وارد می شوند و پس از تبدیل شدن به شرکت نوپا وارد مراکز رشد شده و به یک شرکت پویا تبدیل و وارد پارک های علم و فناوری می شوند. هر سرای نوآوری، یک شتاب دهنده تخصصی و مرکز رشد تخصصی دارد.


نخستین نمایشگاه شتاب دهنده‌های برگزیده کشور دانشگاه آزاد  با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و مدیران کل این معاونت و رؤسای استانی دانشگاه صبح امروز در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد برپا شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics